Sergej Prokofjev - klavírní dílo pro malé i velké pianisty
Sergej Prokofjev - Piano Compositions for Small and Big Pianists
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8593Identifikátory
SIS: 21673
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kopecká, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
23. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Výklad čehokoliv, tím spíše uměleckého díla, je vždy poznamenán subjektivním názorem jednotlivce, existuje proto nekonečná řada možností, jak určité dílo uchopit a vyložit. Nejinak je tomu i v této práci, která je ovlivněna mými osobními zkušenostmi a poznatky, které jsem získávala během hlubšího studia Prokoljevova klavírního díla, kdy mně jeho tvorba ještě více přirostla srdci a stala se mně bližší. Věřím, že nabyté znalosti uplatním ve své vlastní pedagogické praxi a dokážu pro Prokoljevovu hudbu nadchnout i své malé pianisty. Zároveň bych byla ráda, kdyby se moje práce stala alespoň malou inspirací i pro čtenáře.
Sergei Prokofiev is one of the foremost composers of the 20th century. He was also an excellent pianist, and therefore it is not surprising that he devoted a great part of his work to the piano. I would like to put near both aspects of Prokofiev's production in my thesis, the piano music for advanced pianists and the compositions which we could use in classes at the music schools. From the first group I have chosen the monumental sonata cycle which is formed of nine piano sonatas. I would like to concentrate on the First Piano Sonata op. 1 and the second movement from the Fourth Piano Sonata op. 29. I tried to to make a deeper and interpretative analysis. From the compositions for children I have inserted into my thesis the piano transcription of the symphonic fairy tale Peter and the Wolf op. 67 and Music for Children op. 65. At least marginally I allude Tales of an Old Grandmother op. 31, Prelude op. 12 and the part of piano suite from the ballet Romeo and Juliet op. 75. The piano compositions by Sergei Prokofiev don't often sound from the concert podiums. I think it is a pity so I would like my work to serve as a small inspiration.