Zobrazit minimální záznam

Reality and simulation in Jean Baudrillard's works and its reflection in modern film production
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorKarásková, Kristýna
dc.date.accessioned2020-08-17T11:05:00Z
dc.date.available2020-08-17T11:05:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86023
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá teorií simulací a simulaker v pojetí francouzského představitele postmoderny Jeana Baudrillarda. Zaměřuje se především na způsob, jakým Baudrillard tematizuje postupný zánik reprezentační funkce znaku a vznik hyperreality obsahující simulace. Pozornost je upřena především na koncept reality, virtuality, simulace a iluze. Práce obsahuje také navazující koncepce Paula Virilia a Manuela Castellse. Základní rámec zkoumání je rovněž doplněn o teorii fikčních světů. Druhá část obsahuje rozbor toho, jak je tato problematika reflektována v současné filmové tvorbě, a to prostřednictvím obsahové analýzy filmů Matrix (sourozenci Wachowští, 1999) a Mulholland Drive (Lynch, 2001), zohledňující odlišné ztvárnění iluzorního/virtuálního prostoru a jeho vztahu k realitě. Práce si klade za cíl analyzovat vybrané koncepty popisující vznik a působení simulací se zaměřením na současnou společnost spojenou s moderními technologiemi a poukázat na odraz zmíněných koncepcí ve filmových snímcích, které se k nim (záměrně či nezáměrně) vztahují a rovněž prozkoumání toho, jak je v uvedených filmech vyobrazeno téma reality, simulace a iluze a nakolik je obsah těchto filmů provázán s působením médií a nových technologií s nefyzickým prostorem, který vytvářejí. Klíčová slova realita - hyperrealita -...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the theory of simulation and simulacra by French representative of postmodernism Jean Baudrillard. It focuses on way how Baudrillard thematises gradual extinction of signs connected with their representational function and the emergence of hyperreality which contains simulation. The attention is also focused on concept of reality, virtuality, simulation and illusion. The thesis includes Paul Virilio's thoughts and also Manuel Castells'. The basic framework of research is completed by a theory of fictional worlds. The second part of thesis includes an analysis of how this issue is reflected in present film production via analysis of content of the films The Matrix (Wachowski, 1999) and Mulholland Drive (Lynch, 2001). The analysis reflects different interpretation of illusive/virtual space and its relation to reality. The aim of thesis is to analyse the selected concepts which describe an emergence and interaction of simulation focusing on contemporary society which is connected with modern technology and also to point at reflection of conceptions mentioned in the films. The goal of thesis is also to explore the films, compare them and show the way how they contain the theme of reality, simulation and illusion and how much is the content of these films connected with the action...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectreality - hyperreality - simulation - simulacrum - illusion - Jean Baudrillard - fiction - The Matrix - Mulholland Driveen_US
dc.subjectrealita - hyperrealita - simulace - simulakrum - iluze - Jean Baudrillard - fikce - Matrix - Mulholland Drivecs_CZ
dc.titleProblematika reality a simulace v díle Jeana Baudrillarda a její odraz v současné filmové tvorběcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-16
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId174287
dc.title.translatedReality and simulation in Jean Baudrillard's works and its reflection in modern film productionen_US
dc.contributor.refereeFišerová, Michaela
dc.identifier.aleph002143852
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá teorií simulací a simulaker v pojetí francouzského představitele postmoderny Jeana Baudrillarda. Zaměřuje se především na způsob, jakým Baudrillard tematizuje postupný zánik reprezentační funkce znaku a vznik hyperreality obsahující simulace. Pozornost je upřena především na koncept reality, virtuality, simulace a iluze. Práce obsahuje také navazující koncepce Paula Virilia a Manuela Castellse. Základní rámec zkoumání je rovněž doplněn o teorii fikčních světů. Druhá část obsahuje rozbor toho, jak je tato problematika reflektována v současné filmové tvorbě, a to prostřednictvím obsahové analýzy filmů Matrix (sourozenci Wachowští, 1999) a Mulholland Drive (Lynch, 2001), zohledňující odlišné ztvárnění iluzorního/virtuálního prostoru a jeho vztahu k realitě. Práce si klade za cíl analyzovat vybrané koncepty popisující vznik a působení simulací se zaměřením na současnou společnost spojenou s moderními technologiemi a poukázat na odraz zmíněných koncepcí ve filmových snímcích, které se k nim (záměrně či nezáměrně) vztahují a rovněž prozkoumání toho, jak je v uvedených filmech vyobrazeno téma reality, simulace a iluze a nakolik je obsah těchto filmů provázán s působením médií a nových technologií s nefyzickým prostorem, který vytvářejí. Klíčová slova realita - hyperrealita -...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the theory of simulation and simulacra by French representative of postmodernism Jean Baudrillard. It focuses on way how Baudrillard thematises gradual extinction of signs connected with their representational function and the emergence of hyperreality which contains simulation. The attention is also focused on concept of reality, virtuality, simulation and illusion. The thesis includes Paul Virilio's thoughts and also Manuel Castells'. The basic framework of research is completed by a theory of fictional worlds. The second part of thesis includes an analysis of how this issue is reflected in present film production via analysis of content of the films The Matrix (Wachowski, 1999) and Mulholland Drive (Lynch, 2001). The analysis reflects different interpretation of illusive/virtual space and its relation to reality. The aim of thesis is to analyse the selected concepts which describe an emergence and interaction of simulation focusing on contemporary society which is connected with modern technology and also to point at reflection of conceptions mentioned in the films. The goal of thesis is also to explore the films, compare them and show the way how they contain the theme of reality, simulation and illusion and how much is the content of these films connected with the action...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021438520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV