Vnější motivace v plavecké výuce v České republice a Norsku
External motivation in swimming lessons in the Czech republic and Norway
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8623Identifikátory
SIS: 29956
Kolekce
- Kvalifikační práce [8874]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jurák, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Plavecké sporty
Datum obhajoby
24. 4. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Název: Vnější motivace v plavecké výuce v České republice a Norsku. Cíle práce: Prostudovat relevantní materiály k porovnání vnější motivace dětí v plavecké výuce v České republice a Norsku. Zároveň srovnat pojmy jako základní plavecké dovednosti, požadavky na začátečníky, pomůcky k výuce, motivaci žáků, hodnocení dovedností. Vyhodnocovat zejména zvláštnosti v motivaci v plavecké výuce a rozdíly v pojetí základních plaveckých dovedností. Metoda: Analýza a syntéza informací získaných studováním materiálů plaveckých federací, plaveckých klubů a škol obou zemí. Následná komparace jejich koncepcí plavání. Výsledky: Zjištění rozdílů mezi chápáním základních plaveckých dovedností a vnější motivace dětí v plavecké výuce v České republice a Norsku. Výsledky pomohou na základě poznatků ze zahraničí optimalizovat soubor základních plaveckých dovedností a prostředky k motivaci k plavecké aktivitě v České republice. Klíčová slova: Plavání, základní plavecké dovednosti, vnější motivace, Česká republika, Norsko.
Topic: External motivation in swimming lessons in the Czech republic and Norway. Aims: To study the relevant materials to the comparison the external motivation of children in swimming lessons in the Czech republic and Norway. To compare definitions like basic swimming skills, requierements for beginners, lesson aids, person's motivation, evaluation of skills too. To evaluate promarily the specialities in the motivation in swimming lessons and differences in the conception of basic swimming skills. Methods: Analysis and synthesis of informations obtained by studying the materials of swimming federations, swimming clubs and schools of both countries. Subsequent comparison of their swimming conceptions. Results: Assignment of differences between comprehension of basic swimming skills and external motivation in swimming lessons in the Czech republic and Norway. Results will help to optimise the group of basic swimming skills and instruments of motivation to the swimming activity in the Czech republic in terms of foreing findings. Key words: Swimming, basic swimming skills, external motivation, Czech republic, Norway