Zobrazit minimální záznam

New Testament as source of ethic inspiration in bestseller books of management
dc.contributor.advisorRyšková, Mireia
dc.creatorVavřina, Jiří
dc.date.accessioned2017-07-20T16:13:23Z
dc.date.available2017-07-20T16:13:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/86853
dc.description.abstractThe New Testament as a source of mediated ethical inspiration in literature management bestsellers. Contemporary management literature produced predominantly in the so-called western civilization circle, which is heavily influenced by Christianity. Work is to find and identify ethical inspiration coming mediated from the New Testament of the Bible into the centroid of managerial concepts described in three management bestsellers. As the titles were chosen Good to Great by Jim Collins, Competitive Advantage by Michael E. Porter and Critical Chain by Eliyahu M. Goldratt. The intention is also to achieve overlaps from selected bestseller managers into practical situations and examples that illustrate the elements of business management. The work is to find examples for explaining the positions of the authors in the light of mediated New Testament inspiration. We stand before the question of whether we can demonstrate to the attitudes of the authors the ethical significance of the concept of management and to underpin it by aligning with the ethical principles that we can guess from the interpretations of the New Testament. For selected bestseller, we try to find elements of managerial decision concepts that suggest that they are in agreement with ethical inspiration coming from the New Testament. We...en_US
dc.description.abstractNový zákon jako zdroj etické inspirace v bestsellerech manažerské literatury. Soudobá manažerské literatura vzniká převážně v takzvaném západním civilizačním kruhu, který je silně ovlivněn křesťanstvím. Cílem práce je nalézt a pojmenovat etické inspirace přicházející zprostředkovaně z novozákonní části Bible do těžišť manažerských konceptů popsaných ve třech manažerských bestsellerech. Zvolené tituly jsou: Jak z dobré firmy udělat skvělou od Jima Collinse, Konkurenční výhoda od Michaela E. Portera a Kritický řetěz od Eliyahu M. Goldratta. Záměrem je též dosáhnout na přesahy z vybraných manažerských bestsellerů do praktických situací a příkladů, které vypovídají názorně o prvcích řízení podniku. V práci jde o nalezení příkladů pro vysvětlení pozic autorů ve světle zprostředkované novozákonní inspirace. Stojíme před otázkou, zda můžeme pro postoje autorů doložit etický význam pojetí managementu a podložit jej shodou s etickými východisky, které dokážeme odhadnout z výkladů Nového zákona. U vybraných bestsellerů se pokoušíme nalézt prvky konceptů manažerského rozhodování, které naznačují, že jsou s etickou inspirací přicházející z Nového zákona ve shodě. Hledáme, ke kterým silným zprostředkovaným novozákonním etickým vlivům přihlížejí.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectNový zákon a etikacs_CZ
dc.subjectEtika řízení a Nový zákoncs_CZ
dc.subjectEtická rozhodnutí v řízenícs_CZ
dc.subjectNový zákon a managementcs_CZ
dc.subjectNew Testament and ethicsen_US
dc.subjectEthics management and New Testamenten_US
dc.subjectEthical judgment in managementen_US
dc.subjectNew Testament and managementen_US
dc.titleNový zákon jako zdroj etické inspirace v bestsellerech manažerské literaturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-27
dc.description.departmentKatedra biblických vědcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Biblical Sciencesen_US
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId168076
dc.title.translatedNew Testament as source of ethic inspiration in bestseller books of managementen_US
dc.contributor.refereeOvečka, Libor
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineApplied Ethicsen_US
thesis.degree.disciplineAplikovaná etikacs_CZ
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná etikacs_CZ
uk.degree-discipline.enApplied Ethicsen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNový zákon jako zdroj etické inspirace v bestsellerech manažerské literatury. Soudobá manažerské literatura vzniká převážně v takzvaném západním civilizačním kruhu, který je silně ovlivněn křesťanstvím. Cílem práce je nalézt a pojmenovat etické inspirace přicházející zprostředkovaně z novozákonní části Bible do těžišť manažerských konceptů popsaných ve třech manažerských bestsellerech. Zvolené tituly jsou: Jak z dobré firmy udělat skvělou od Jima Collinse, Konkurenční výhoda od Michaela E. Portera a Kritický řetěz od Eliyahu M. Goldratta. Záměrem je též dosáhnout na přesahy z vybraných manažerských bestsellerů do praktických situací a příkladů, které vypovídají názorně o prvcích řízení podniku. V práci jde o nalezení příkladů pro vysvětlení pozic autorů ve světle zprostředkované novozákonní inspirace. Stojíme před otázkou, zda můžeme pro postoje autorů doložit etický význam pojetí managementu a podložit jej shodou s etickými východisky, které dokážeme odhadnout z výkladů Nového zákona. U vybraných bestsellerů se pokoušíme nalézt prvky konceptů manažerského rozhodování, které naznačují, že jsou s etickou inspirací přicházející z Nového zákona ve shodě. Hledáme, ke kterým silným zprostředkovaným novozákonním etickým vlivům přihlížejí.cs_CZ
uk.abstract.enThe New Testament as a source of mediated ethical inspiration in literature management bestsellers. Contemporary management literature produced predominantly in the so-called western civilization circle, which is heavily influenced by Christianity. Work is to find and identify ethical inspiration coming mediated from the New Testament of the Bible into the centroid of managerial concepts described in three management bestsellers. As the titles were chosen Good to Great by Jim Collins, Competitive Advantage by Michael E. Porter and Critical Chain by Eliyahu M. Goldratt. The intention is also to achieve overlaps from selected bestseller managers into practical situations and examples that illustrate the elements of business management. The work is to find examples for explaining the positions of the authors in the light of mediated New Testament inspiration. We stand before the question of whether we can demonstrate to the attitudes of the authors the ethical significance of the concept of management and to underpin it by aligning with the ethical principles that we can guess from the interpretations of the New Testament. For selected bestseller, we try to find elements of managerial decision concepts that suggest that they are in agreement with ethical inspiration coming from the New Testament. We...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra biblických vědcs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV