dc.contributor.advisor | Zlatohlávek, Martin | |
dc.creator | Pourová, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2017-07-20T16:22:21Z | |
dc.date.available | 2017-07-20T16:22:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/86907 | |
dc.description.abstract | This work is focused on the early Renaissance artist Andrea Mantegna and his legacy for future generations. Specifically, I want to deal with his innovative approach in using illusionist ceiling frescoes. I would like to point out and bring near how Mantegna's style was differed from his predecessors and where he drew inspiration. Subsequently, I want to focus on direct followers of Andrea Mantegna, how they took over the work of this artist and to what extent they were able to imitate or remodel this art. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřená na raně renesančního umělce Andrea Mantegnu a jeho odkaz pro další generace. Konkrétně se chci zabývat jeho inovativním přístupem při použití iluzionistické nástropní fresky. Chtěla bych poukázat a přiblížit, v čem se Mantegnův styl použití lišil od jeho předchůdců a kde čerpal inspiraci. Následně bych se zaměřila na přímé následovníky Andrea Mantegni, jakým způsobem převzali dílo tohoto umělce a do jaké míry se jim podařilo toto umění napodobit či přetvořit. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Andrea Mantegna | cs_CZ |
dc.subject | Lombardie | cs_CZ |
dc.subject | 16. století | cs_CZ |
dc.subject | Cremona | cs_CZ |
dc.subject | Mantova | cs_CZ |
dc.subject | Okulus | cs_CZ |
dc.subject | Camera Degli Sposi | cs_CZ |
dc.subject | Lorenzo Leonbruno | cs_CZ |
dc.subject | Giulio Romano | cs_CZ |
dc.subject | Sala de Giganti | cs_CZ |
dc.subject | Palazzo Te | cs_CZ |
dc.subject | Giulio Campi | cs_CZ |
dc.subject | San Sigismondo | cs_CZ |
dc.subject | Stanza Griselda | cs_CZ |
dc.subject | Castello Sforzesco | cs_CZ |
dc.subject | Sala Delle Asse | cs_CZ |
dc.subject | Alessandro Pampurino | cs_CZ |
dc.subject | Della Colomba | cs_CZ |
dc.subject | Casa Maffia | cs_CZ |
dc.subject | Palazzo Fodri | cs_CZ |
dc.subject | Sant' Abbondio | cs_CZ |
dc.subject | Appartemento Landriani | cs_CZ |
dc.subject | Della Barba | cs_CZ |
dc.subject | Andrea Mantegna | en_US |
dc.subject | Lombardy | en_US |
dc.subject | 16. century | en_US |
dc.subject | Cremona | en_US |
dc.subject | Mantova | en_US |
dc.subject | Oculus | en_US |
dc.subject | Camera Degli Sposi | en_US |
dc.subject | Lorenzo Leonbruno | en_US |
dc.subject | Giulio Romano | en_US |
dc.subject | Sala de Giganti | en_US |
dc.subject | Palazzo Te | en_US |
dc.subject | Giulio Campi | en_US |
dc.subject | San Sigismondo | en_US |
dc.subject | Stanza Griselda | en_US |
dc.subject | Castello Sforzesco | en_US |
dc.subject | Sala Delle Asse | en_US |
dc.subject | Alessandro Pampurino | en_US |
dc.subject | Della Colomba | en_US |
dc.subject | Casa Maffia | en_US |
dc.subject | Palazzo Fodri | en_US |
dc.subject | Sant' Abbondio | en_US |
dc.subject | Appartemento Landriani | en_US |
dc.subject | Della Barba | en_US |
dc.title | Mantegnův okulus a jeho reflexe v Lombardské oblasti 16. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-20 | |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 190082 | |
dc.title.translated | Mantegna's oculus and its reflection in Lombardy region in sixteenth century | en_US |
dc.contributor.referee | Jarošová, Markéta | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je zaměřená na raně renesančního umělce Andrea Mantegnu a jeho odkaz pro další generace. Konkrétně se chci zabývat jeho inovativním přístupem při použití iluzionistické nástropní fresky. Chtěla bych poukázat a přiblížit, v čem se Mantegnův styl použití lišil od jeho předchůdců a kde čerpal inspiraci. Následně bych se zaměřila na přímé následovníky Andrea Mantegni, jakým způsobem převzali dílo tohoto umělce a do jaké míry se jim podařilo toto umění napodobit či přetvořit. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work is focused on the early Renaissance artist Andrea Mantegna and his legacy for future generations. Specifically, I want to deal with his innovative approach in using illusionist ceiling frescoes. I would like to point out and bring near how Mantegna's style was differed from his predecessors and where he drew inspiration. Subsequently, I want to focus on direct followers of Andrea Mantegna, how they took over the work of this artist and to what extent they were able to imitate or remodel this art. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |