dc.contributor.advisor | Machleidtová, Silva | |
dc.creator | Hlaváčková, Alice | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T11:53:46Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T11:53:46Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8773 | |
dc.description.abstract | Cet ouvrage se donne pour tache d offrir aux lecteurs une vue globale sur la problématique de motivation, avant tout sur ses sources théoriques et sur son application dans l'enseignement de FLE.142 La motivation est un complexe de facteurs qui stimulent et maintiennent le comportement d'un etre humain et reglent son engagement dans une action. Ces agents déterminent le déclenchement dans une certaine direction avec l'intensité souhaitée (par l'individu) jusqu'a l'aboutissement ou l'interruption d'une activité. Ce travail se concentre sur la question de la motivation scolaire de l'apprenant qui a ses sources dans a) les besoins primaires - physiologiques. Cela inclut la faim, la soif, le sexe et le désir d'échapper a la douleur etc., b) les besoins secondaires, dit psychologiques, sont tels que les besoins d'estime de soi-meme, d'apprendre, d'intimité, d'avoir des relations interpersonelles etc. | en_US |
dc.description.abstract | rámci své diplomové práce j s em se pokusila proniknout do problematiky motivace a jejího využití ve vyučovacím procesu, zejména při výuce francouzského jazyka. Jelikož je toto téma nejlépe uchopeno v psychologii, vycházela jsem zvláště ze studie Isabelly Pavelkové Motivace žáků učení - perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Vybrané informace jsem pak doplnila o poznatky z oboru didaktiky cizích jazyků, jež jsem čerpala především z publikace Josefa Hendricha Didaktika cizích jazyků. Poněvadž se jedná o značně náročnou, složitou a rozsáhlou problematiku, postupovala j s em poměrně detailně od příčin motivace až jejímu protipólu - demotivaci. Cílem předkládané práce je přehledně jednotlivé procesy objasnit. Proto jsem se především zaměřila na teoretická východiska motivace žáků učení - zdroje motivace, tvořené vnitřními a vnějšími potřebami. Z hlediska motivace školní jsou přitom nejdůležitější tři skupiny potřeb: poznávací, neboť spouštějí a udržují v chodu učební činnosti, sociální, protože učební činnosti jsou uskutečňovány zejména v sociálním kontextu (školní třída) a výkonové, jelikož jsou na žáky prostřednictvím úkolových situací kladeny určité požadavky. Na základě těchto potřeb jsem následně rozdělila žáky do tří kategorií podle typu motivačního zaměření. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Otázka motivace při výuce francouzského jazyka | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21541 | |
dc.title.translated | The Question of Motivation when Teaching French Language Classes | en_US |
dc.contributor.referee | Ébert-Zeminová, Catherine | |
dc.identifier.aleph | 000942849 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Scienses | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Social Scienses | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | rámci své diplomové práce j s em se pokusila proniknout do problematiky motivace a jejího využití ve vyučovacím procesu, zejména při výuce francouzského jazyka. Jelikož je toto téma nejlépe uchopeno v psychologii, vycházela jsem zvláště ze studie Isabelly Pavelkové Motivace žáků učení - perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Vybrané informace jsem pak doplnila o poznatky z oboru didaktiky cizích jazyků, jež jsem čerpala především z publikace Josefa Hendricha Didaktika cizích jazyků. Poněvadž se jedná o značně náročnou, složitou a rozsáhlou problematiku, postupovala j s em poměrně detailně od příčin motivace až jejímu protipólu - demotivaci. Cílem předkládané práce je přehledně jednotlivé procesy objasnit. Proto jsem se především zaměřila na teoretická východiska motivace žáků učení - zdroje motivace, tvořené vnitřními a vnějšími potřebami. Z hlediska motivace školní jsou přitom nejdůležitější tři skupiny potřeb: poznávací, neboť spouštějí a udržují v chodu učební činnosti, sociální, protože učební činnosti jsou uskutečňovány zejména v sociálním kontextu (školní třída) a výkonové, jelikož jsou na žáky prostřednictvím úkolových situací kladeny určité požadavky. Na základě těchto potřeb jsem následně rozdělila žáky do tří kategorií podle typu motivačního zaměření. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Cet ouvrage se donne pour tache d offrir aux lecteurs une vue globale sur la problématique de motivation, avant tout sur ses sources théoriques et sur son application dans l'enseignement de FLE.142 La motivation est un complexe de facteurs qui stimulent et maintiennent le comportement d'un etre humain et reglent son engagement dans une action. Ces agents déterminent le déclenchement dans une certaine direction avec l'intensité souhaitée (par l'individu) jusqu'a l'aboutissement ou l'interruption d'une activité. Ce travail se concentre sur la question de la motivation scolaire de l'apprenant qui a ses sources dans a) les besoins primaires - physiologiques. Cela inclut la faim, la soif, le sexe et le désir d'échapper a la douleur etc., b) les besoins secondaires, dit psychologiques, sont tels que les besoins d'estime de soi-meme, d'apprendre, d'intimité, d'avoir des relations interpersonelles etc. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009428490106986 | |