dc.contributor.advisor | Sivek, Vojtěch | |
dc.creator | Linková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T11:56:58Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T11:56:58Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8789 | |
dc.description.abstract | This text is about the right principles when we are asleep in the night - time. I wont to speak about a group of children from birth to six years old. In the first chapter I write about sleep physiology. It is very important because it can show why the bed - time is indispensable. In the second chapter I speak about different periods of child 's evolution. I define sleep and how the different phases are followed. The next important chapter includes ten rules for drowse. It is: sureness and safety, rhythm and little corner, calm atmosphere and rituals, authority and limits, protection for temporal environment, daily and nightly sleep and their differences, the contact, self - asserting for parents and unity, fears of the situation, different necessaries of drowse. In the practical part I speak about two kinder - gardens and try to note observation into those schools. In these schools I evaluate how teachers approach to children when they have to sleep. I want to know if they respect the rule for a good sleep. In the end I collect all information and infer ending. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | V první kapitole se budu zpočátku věnovat průběhu spánku z obecného popisujícího hlediska, kde si nejprve definuji základní pojmy. Tuto část bych ráda zmínila především proto, aby bylo zřejmé, jaký proces se v době spánku a usínání odehrává, jak je komplikovaný a jak je důležité jej nenarušit, a proto se věnovat pravidlům usínání. Nemohu také nezmínit poruchy spánku, které mají buď vnější či vnitřní příčiny. Které mohou hluboce souviset právě s tím, když pravidla správného usínání a spánku jsou narušena či chybí. V druhé kapitole bych ráda pohovořila o průběhu usínání a spánku v jednotlivých vývojových období u dítěte od narození do pubescence. Jakým způsobem se dítě chová a projevuje při usínání? Co jsou základní body v těchto jednotlivých etapách, které dítě vyžaduje a prožívá, kterými je nuceno projít ve svém vývoji? Třetí kapitola pojednává stručně o snech, které k spánku neodmyslitelně patří. O jejich významu v dětském věku a odlišení od dospělých snů. Čtvrtou kapitolu věnuji vymezení a stanovení základních a nezbytných pravidel pro zdraví spánek a usínání, se kterými budu pracovat v některých z dalších kapitol. Především pak v praktické části práce. Pokusím se je rozdělit do deseti stručných bodů. V praktické části mé práce, bych ráda popsala jak vypadá proces uspávání, usínání a probouzení ve... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Spánek neboli jakých pravidel je zapotřebí, aby dítě mohlo dobře spát | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-03-07 | |
dc.description.department | Jabok | cs_CZ |
dc.description.department | Jabok | en_US |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 18551 | |
dc.title.translated | Sleep-or What Rules are Necessary to be Observed to Enable a Child to Sleep Well | en_US |
dc.contributor.referee | Ortová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001224280 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pastoral and Social Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Jabok | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Jabok | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pastorační a sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pastoral and Social Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Uspokojivě | cs_CZ |
thesis.grade.en | Satisfactory | en_US |
uk.abstract.cs | V první kapitole se budu zpočátku věnovat průběhu spánku z obecného popisujícího hlediska, kde si nejprve definuji základní pojmy. Tuto část bych ráda zmínila především proto, aby bylo zřejmé, jaký proces se v době spánku a usínání odehrává, jak je komplikovaný a jak je důležité jej nenarušit, a proto se věnovat pravidlům usínání. Nemohu také nezmínit poruchy spánku, které mají buď vnější či vnitřní příčiny. Které mohou hluboce souviset právě s tím, když pravidla správného usínání a spánku jsou narušena či chybí. V druhé kapitole bych ráda pohovořila o průběhu usínání a spánku v jednotlivých vývojových období u dítěte od narození do pubescence. Jakým způsobem se dítě chová a projevuje při usínání? Co jsou základní body v těchto jednotlivých etapách, které dítě vyžaduje a prožívá, kterými je nuceno projít ve svém vývoji? Třetí kapitola pojednává stručně o snech, které k spánku neodmyslitelně patří. O jejich významu v dětském věku a odlišení od dospělých snů. Čtvrtou kapitolu věnuji vymezení a stanovení základních a nezbytných pravidel pro zdraví spánek a usínání, se kterými budu pracovat v některých z dalších kapitol. Především pak v praktické části práce. Pokusím se je rozdělit do deseti stručných bodů. V praktické části mé práce, bych ráda popsala jak vypadá proces uspávání, usínání a probouzení ve... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This text is about the right principles when we are asleep in the night - time. I wont to speak about a group of children from birth to six years old. In the first chapter I write about sleep physiology. It is very important because it can show why the bed - time is indispensable. In the second chapter I speak about different periods of child 's evolution. I define sleep and how the different phases are followed. The next important chapter includes ten rules for drowse. It is: sureness and safety, rhythm and little corner, calm atmosphere and rituals, authority and limits, protection for temporal environment, daily and nightly sleep and their differences, the contact, self - asserting for parents and unity, fears of the situation, different necessaries of drowse. In the practical part I speak about two kinder - gardens and try to note observation into those schools. In these schools I evaluate how teachers approach to children when they have to sleep. I want to know if they respect the rule for a good sleep. In the end I collect all information and infer ending. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabok | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012242800106986 | |