Zobrazit minimální záznam

Generational Shift in the Educational Attitude to Children of a Pre-School Age at the Beginning of the 21st century
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorDvořáková, Tereza
dc.date.accessioned2017-03-31T12:01:34Z
dc.date.available2017-03-31T12:01:34Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8811
dc.description.abstractTématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractTématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleGenerační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21593
dc.title.translatedGenerational Shift in the Educational Attitude to Children of a Pre-School Age at the Beginning of the 21st centuryen_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001012486
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enTématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010124860106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV