dc.contributor.advisor | Uhlířová, Jana | |
dc.creator | Dvořáková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T12:01:34Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T12:01:34Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8811 | |
dc.description.abstract | Tématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Tématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-18 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21593 | |
dc.title.translated | Generational Shift in the Educational Attitude to Children of a Pre-School Age at the Beginning of the 21st century | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001012486 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Tématem této práce je generační posun ve výchovných postojích k dětem předškolního věku na počátku 21. století. Záměrem autorky je zjistit, jaké postupy generace dnešních matek a babiček uplatňují při výchově dítěte předškolního věku a zda v těchto postojích nastal posun od autoritativnosti k demokratičnosti až liberálnosti. Autorka tento posun posuzuje ve třech dimenzích: citová vřelost - citový odstup, autoritativnost - permisivnost, důslednost - nedůslednost. Zabývá se také výchovnými prostředky - odměnou a trestem. Dále zkoumá, jakým způsobem dnešní předškolní dítě tráví svůj volný čas a jakou měrou se na něm podílí interakce s rodiči. Závěrem této práce je, že výchovné postoje se generačně posunuly směrem k demokratičnosti a liberalismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010124860106986 | |