dc.contributor.advisor | Hofmannová, Marie | |
dc.creator | Rezková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T12:29:56Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T12:29:56Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8926 | |
dc.description.abstract | Dramatic and literary texts have always struggled to find their plače in EFL/ESL classes being always considercd a distraction rather than a source of language practice. The principle goal of this thesis is to justify the use of dramatic texts in English language teaching, emphasizing their benefits as samples of authentic natural communication. From students" perspective, they can be found partieularly helpful as a source of language whieh students eneounter in real lile outside class. The benefits of using activities based on dramatic texts are demonstrated in the practical part, which, apart from sample acti vity paeks, ineludes the students' response to such acti vities. Dramatic texts proved to be a valuable supplementary material valued by students as well as teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Dramatické a literární texty byly vždy při výuce cizích jazyků považovány spíše za rozptýlení než za zdroj materiálu k procvičování jazyka. Hlavním cílem této diplomové práce je obhájit užívání dramatických textů při výuce anglického jazyka se zvláštním důrazem na výhody, které tyto texty nabízejí jako příklady autentické a přirozené komunikace. Z pohledu studentů, tyto texty mohou být obvzláště přínosné jako zdroj jazyka, se kterým se studenti setkají ve skutečném životě. Přínos, který dramatické texty mohou znamenat pro výuku angličtiny, je doložen ukázkovými pracovními listy, které jsou součástí praktické části. Dramatické texty se ukázaly být hodnotným zdrojem pro vytváření doplňkových materiálu jak pro učitele tak, jak z průzkumu mezi studenty vyplývá, i pro studenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Teaching English through Dramatic Texts | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-25 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 178570 | |
dc.contributor.referee | Gibbs, Michael | |
dc.identifier.aleph | 002098398 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Dramatické a literární texty byly vždy při výuce cizích jazyků považovány spíše za rozptýlení než za zdroj materiálu k procvičování jazyka. Hlavním cílem této diplomové práce je obhájit užívání dramatických textů při výuce anglického jazyka se zvláštním důrazem na výhody, které tyto texty nabízejí jako příklady autentické a přirozené komunikace. Z pohledu studentů, tyto texty mohou být obvzláště přínosné jako zdroj jazyka, se kterým se studenti setkají ve skutečném životě. Přínos, který dramatické texty mohou znamenat pro výuku angličtiny, je doložen ukázkovými pracovními listy, které jsou součástí praktické části. Dramatické texty se ukázaly být hodnotným zdrojem pro vytváření doplňkových materiálu jak pro učitele tak, jak z průzkumu mezi studenty vyplývá, i pro studenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Dramatic and literary texts have always struggled to find their plače in EFL/ESL classes being always considercd a distraction rather than a source of language practice. The principle goal of this thesis is to justify the use of dramatic texts in English language teaching, emphasizing their benefits as samples of authentic natural communication. From students" perspective, they can be found partieularly helpful as a source of language whieh students eneounter in real lile outside class. The benefits of using activities based on dramatic texts are demonstrated in the practical part, which, apart from sample acti vity paeks, ineludes the students' response to such acti vities. Dramatic texts proved to be a valuable supplementary material valued by students as well as teachers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020983980106986 | |