Úkoly psychologie při výběru pracovníků
Diplomová práce
Autor
Spoluautor
Šnýdrová, Ivana, (vedoucí práce)
Datum vydání
2001Klíčová slova (česky)
Metodologie, psychologické metody, personální management, Pracovníci, PsychologiePo revoluci se stala naše společnost dějištěm velkých změn. Mnohé se změnilo ve zdravotnictví , průmyslu a v životech všech občanů našeho státu. V plném tempu probíhala privatizace, začal rychlý rozvoj soukromého podnikání. Byli jsme a zůstáváme svědky zániku velkých podniků, továren a výroben. Na druhé straně vznikly a nadále vznikají nové obchodní společnosti, fIrmy, je zde mnoho nových peněžních a bankovních ústavů, počítačových fIrem, poradenských institucí. Nebo se jen změnil jejich charakter a postavení. S tím vším nepopiratelně souvisí také skladba a charakter pracovních míst. Velké množství pracovních míst v souvislosti se zánikem podniků přestalo existovat, některá se stala zcela nepotřebná a na mnoho dalších příchodem nových technologií, nových majitelů a tempem doby vůbec vznikly zcela nové nároky. Většina pracovních míst výrazně změnila svůj charakter. Ve všech odvětvích a sférách se objevuje výrazná konkurence. Jeden podnik si nemůže dovolit být horší než ten druhý. Je nutné, aby frrma, podnik, společnost byly prosperujícím subjektem. Důležité je získat co nejvíce zákazníků, klientů, nabídnout co nejkvalitnější služby, široké spektrum nabídky na vysoce profesionální úrovni, zvýšit produktivitu práce, zlepšit pracovní podmínky a prostředí. K tomu všemu ve frrmě či společnosti výraznou měrou přispívá 3 personální práce - výběrem pracovníků, jejich výcvikem, motivací, hodnocením, zlepšováním kvality pracovního prostředí a mimopracovního života zaměstnanců. Personální práce je činností, která ovlivňuje bezprostředně zisk a image podniku bez ohledu najeho velikost. Strategie v personální práci je věda a umění, jak nejlépe hospodařit s lidskými zdroji, tvoří základ existence a prosperity podniků, firem a společností.