Koncepce jazykového vzdělávání (didaktická pomůcka, jak vyučovat cizí jazyky)
Diplomová práce
Autor
Spoluautor
Mužík, Jaroslav, (vedoucí práce)
Datum vydání
2002Klíčová slova (česky)
Andragogika, Didaktika němčiny, cizí jazyky, Lingvodidaktika, Metody a technikyVýuka cizích jazyků se stala v současné době nedílnou součástí vzdělávacích programů všech větších i menších společností. Důvodem tohoto vývoje je nutnost mezinárodní spolupráce nejen v oblasti vzdělávání, kultury a vědy, ale i v obchodě, průmyslu, zemědělství a v oblasti služeb. Neméně důležitá je samozřejmě i oblast politická, zvláště nyní v době předpokládaného vstupu naší republiky do Evropské unie. Po roce 1989 se naše země otevřela zahraničním trhům, mnohé zahraniční firmy mají v České Republice své zastoupení. Nutností tedy bylo zaměstnancům těchto podniků nabídnout jazykové vzdělávání. Se strukturou podniku se měnila i struktura vzdělávání. Lidé, kteří byli po odborné stránce vysoce kvalifikování přicházeli o svá pracovní místa právě z důvodu neznalosti cizích jazyků. Výukacizích jazyků se stala součástí odborné kvalifikace pracovníků.