Současný stav podnikového vzdělávání v České republice (v kontextu celoživotního učení)
Diplomová práce
Autor
Spoluautor
Beneš, Milan, (vedoucí práce)
Datum vydání
2003Klíčová slova (česky)
celoživotní vzdělávání, podnikové vzdělávání, ČeskoPrognózy ukazují, že potřeba vzdělávání dospělých se bude i v příštích letech dále zvyšovat a že vzdělávání dospělých bude čím dál tím více ovlivňovat hospodářské výsledky na úrovni makroekonomické i mikroekonomické. Proto se rozhodující soudobou koncepcí vzdělávání stala koncepce celoživotního učení sdružující počáteční (Iřípravné) i další vzdělávání do vzájemně propojeného celku, umožňujícího náležitou prostupnost všech složek vzdělávací soustavy. Je založená na zásadě, že chce-li člověk obstát v rychlém vývoji svého okolí a chce-li jej aktivně ovlivňovat, nestačí mu již vzdělání získané v mládí ve škole, nýbrž musí mít šanci a snahu si je průběžně rozšiřovat. Vzdělávání se rozšířilo od mladých po dospělé, ze škol do řady dalších institucí, přesáhlo odvětví školství a stalo se problematikou týkající se všech odvětvL