Sponzorství, varianta filantropie, nebo vypočítavost?
Sponsorship, variant of philantrophy or selfishness?
Bakalářská práce
Autor
Spoluautor
Kameníček, Jiří, (vedoucí práce)
Datum vydání
2005Klíčová slova (česky)
altruismus, Práce bakalářské, sponzorstvíPráce se zabývá jevy sponzorování, dobročinnosti a jejich rolí v dnešní společnosti. Autor analyzuje především altruistické chování a hodnotí podněty, které jedince k tomuto jednání motivují. Práce postupuje od stručného vymezení základních pojmů až k rozboru zištnosti či nezištnosti nesobeckého chování. Důraz je kladen především na srovnání tří ekonomických modelů (kapitola 7), ve kterých se autor pokouší nalézt odpověď na otázku, zda se altruismus slučuje s axiomem chamtivosti, popřípadě zda jsou si tyto dva pojmy navzájem protikladem. Závěrem práce je věnována pozornost českým podnikům a firemní filantropii, což umožní porovnání ekonomické teorie s reálným životem.
The thesis deals with phenomena of sponsorship, charity and their role in today's world. Author analyses in particular altruistic behavior and assesses impulses which motivate individual to this kind of behavior. The thesis starts with short specification of basic definitions and continues with analysis of selfish and unselfish behavior. As the most important part is stressed the analytic comparison of three economic models (chapter 7), where author tries to find the answer if altruism can be considered together with the Axiom of Selfishness. Last but not least author pays attention to Czech companies and business philantrophy which helps to compare economic theory with real life.