Interní komunikace ve firmě
Bakalářská práce
Autor
Spoluautor
Kocianová, Renata, (vedoucí práce)
Datum vydání
2005Klíčová slova (česky)
interpersonální komunikace, kultura organizace, Podniky, firemní politika, komunikace (sdělování), ČeskoFiremní kultura organizace je složitý jev, který lze těžko definovat a postihnout. Firemní kultura ovlivňuje interní fungování a efektivnost organizace, ale rovněž i chování organizace vůči okolí. Tím významně ovlivňuje úspěšnost společnosti. V neustále tvrdším konkurenčním prostředí je stále více důležitější orientace firem na kvalitu, zákazníka, ale i na bezpečnost a ekologii. Firmy musí být schopny rychle reagovat na proměnlivost podmínek prostředí, protože pouze tak jsou schopny svádět konkurenční boje s ostatními firmami. Proto se často nevyhnou i záměrným změnám firemní kultury. Jedním z důležitých nástrojů firemní kultury je interní komunikace. To, jak mezi sebou zaměstnanci komunikují se odráží i na konečném výsledku celé firmy.Cílem této práce je nalézt a pojmenovat komunikační nedostatky, které je možno pozorovat v jedné z organizační jednotky ČEZ, a. s., v Elektrárně Tisová, ve které pracuji. Rovněž se snažím navrhnout vhodná opatření, jejichž aplikace může vyvolat zlepšení interní komunikace ve zmíněné firmě.Úvodem předkládám stručný popis společnosti ČEZ, a. s., její transformaci z prakticky výrobní společnosti ve společnost obchodně-výrobní a začlenění Elektrárny Tisová do této společnosti. Snažím se o teoretický nástin funkce firemní kultury v organizaci a s ní spjaté interní komunikace. Oproti tomu se pokouším popsat důležité aspekty firemní kultury a komunikační vazby v ČEZ, a. s., potažmo v Elektrárně Tisová. Konfrontováním teorie a praxe se snažím identifikovat důvody problémů v interní komunikaci v Elektrárně Tisová a navrhnout možná opatření k jejímu zlepšení.