Výběr a vzdělávání mistrů ve firmě Škoda Auto a. s.
Diplomová práce
Autor
Spoluautor
Štěpánek, Zdeněk (vedoucí práce)
Datum vydání
2005Klíčová slova (česky)
Assessment centre, Koučování, průmyslové podniky, Škodovy závody, odborné vzdělávání, ČeskoV roce 1995 vznikl ve firmě Škoda-Auto a.s. nový požadavek na funkci mistra. Tento požadavek znamenal nový pohled na funkci mistra. Byly definovány jeho nové kompetence, očekávala se jeho větší samostatnost, iniciativa a odpovědnost. Mistr měl novým způsobem vést své podřízené a novým způsobem komunikovat a spolupracovat se svými nadřízenými. Útvar vzdělávání ve firmě stál před problémem, jak vybrat ze stávajících mistrů ty, kteří budou mít nejlepší předpoklady pro výkon funkce mistra v nových podmínkách. Jako metoda výběru mistrů byl zvolen assessment centre (AC), pro další vzdělávání mistrů metoda koučování. Obě metody byly v té době v České republice v praxi velmi málo používané. Cílem této diplomové práce je popsat teoretická východiska assesssment centre (AC) a koučování. Popsat jejich praktické využití ve firmě při výběru a vzdělávání mistrů. Zároveň si práce klade za cíl odpovědět na tyto dvě základní otázky: 1. Zvolila firma pro danou situaci vhodnou metodu výběru nebo bylo výhodnější použít jinou metodu než assessment centre? 2. Proč firma Škoda Auto a.s. zvolila k odstranění deficitů zjištěných pomocí AC metodu koučování ? 5 1 Historie a současnost firmy Škoda Auto a.s. Pánové Laurin a Klement začali v roce 1895 vyrábět jízdní kola značky Slavia. Rychlý technologický pokrok přináší revoluci ve výrobě, a tak v roce 1905 firma přechází z výroby proslulých bicyklů na výrobu automobilů. V témže roce je vyroben první automobil značky Voiturette A.