Zobrazit minimální záznam

Psychological Problem of Playing on the Violin
dc.contributor.advisorTomášek, Jiří
dc.creatorKlásková, Dana
dc.date.accessioned2017-04-03T09:00:20Z
dc.date.available2017-04-03T09:00:20Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9072
dc.description.abstractVe své diplomové práci jsem se pokusila vyjádřit nejdůležitější poznatky získané studiem houslové hry, pedagogiky i vlastní interpretační a pedagogickou praxí. Práce si neklade za cíl zpracování veškerých dostupných údajů z oblasti houslové pedagogiky ani psychologie interpretace. Spíše má poukázat na problémy, které se během studia houslové hry často vyskytují, a nastínit možnost jejich řešení v souladu se zásadami současné psychologie a houslové pedagogiky. Práce obsahuje nejen kapitoly pojednávající o psychice houslisty, ale dotýká se i techniky, veřejného vystupování a výuky, protože všechny tyto okruhy spolu těsně souvisejí. Cílem současné houslové pedagogiky je vychovávat žáky tak, aby z nich rostly v první řadě zdravé všestranné osobnosti. Dále má podněcovat vnitřní motivaci a lásku ke hře na housle. Třetí, nejdůležitější službou houslového pedagoga je příprava žáků na případné vykonávání profese houslisty, kterou si někteří mohou zvolit. Nemyslím si, že by se tento text mohl dostat do povědomí širší pedagogické veřejnosti. Přesto prosím čtenáře o pochopení míry rozpracování dílčích témat. Doporučený rozsah diplomové práce nedovoluje ještě podrobněji se zabývat naší širokou problematikou. O jednotlivých tématech je možné dozvědět se více v publikacích s užším zaměřením.cs_CZ
dc.description.abstractIn meiner Diplomarbeit versuche ich, die wichtigsten Informationen, welche ich beim Violin- und Pádagogikstudium sowie durch eigene Interpretation und Unterricht erwarb, auszudrucken. Ziel der Arbeit ist es, die Probleme, die oft wáhrend des Studiums auftreten, aufzuzeigen und im Einklang mit Prinzipien der gegenwártigen Psychologie und Violinpádagogik diesbeziigliche Lósungsmóglichkeiten anzubieten. Der Text befasst sich nicht nur mit der Psyche eines Geigers, sondern kurz auch mit der Violintechnik, der Interpretation, der óffentlichen Auffuhrung und dem Unterricht, weil all diese Themen miteinander im engen Zusammenhang stehen. Die gegenwártige Violinpádagogik hat meiner Meinung nach drei verschiedene Hauptaufgaben. Erstens sollen Lehrer ihre Schuler so erziehen, dass sie als gesunde, vielseitige Persónlichkeiten aufwachsen. Zweitens sollen sie die innere Motivation und Liebe zum Violinspiel anregen. Der dritte und vielleicht wichtigste Dienst eines Geigenlehrers liegt in der Vorbereitung seiner Schuler auf ihren eventuell professionellen Weg eines Geigers. Allen, die diesen anstregenden Weg eingeschlagen haben, wQnsche ich viel Geduld und Gliick und hoffe, dass einige vielleicht auch in meiner Arbeit Hilfe finden.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePsychologická problematika houslové hrycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22213
dc.title.translatedPsychological Problem of Playing on the Violinen_US
dc.contributor.refereePerglerová, Marka
dc.identifier.aleph000616130
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástrojcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrumenten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci jsem se pokusila vyjádřit nejdůležitější poznatky získané studiem houslové hry, pedagogiky i vlastní interpretační a pedagogickou praxí. Práce si neklade za cíl zpracování veškerých dostupných údajů z oblasti houslové pedagogiky ani psychologie interpretace. Spíše má poukázat na problémy, které se během studia houslové hry často vyskytují, a nastínit možnost jejich řešení v souladu se zásadami současné psychologie a houslové pedagogiky. Práce obsahuje nejen kapitoly pojednávající o psychice houslisty, ale dotýká se i techniky, veřejného vystupování a výuky, protože všechny tyto okruhy spolu těsně souvisejí. Cílem současné houslové pedagogiky je vychovávat žáky tak, aby z nich rostly v první řadě zdravé všestranné osobnosti. Dále má podněcovat vnitřní motivaci a lásku ke hře na housle. Třetí, nejdůležitější službou houslového pedagoga je příprava žáků na případné vykonávání profese houslisty, kterou si někteří mohou zvolit. Nemyslím si, že by se tento text mohl dostat do povědomí širší pedagogické veřejnosti. Přesto prosím čtenáře o pochopení míry rozpracování dílčích témat. Doporučený rozsah diplomové práce nedovoluje ještě podrobněji se zabývat naší širokou problematikou. O jednotlivých tématech je možné dozvědět se více v publikacích s užším zaměřením.cs_CZ
uk.abstract.enIn meiner Diplomarbeit versuche ich, die wichtigsten Informationen, welche ich beim Violin- und Pádagogikstudium sowie durch eigene Interpretation und Unterricht erwarb, auszudrucken. Ziel der Arbeit ist es, die Probleme, die oft wáhrend des Studiums auftreten, aufzuzeigen und im Einklang mit Prinzipien der gegenwártigen Psychologie und Violinpádagogik diesbeziigliche Lósungsmóglichkeiten anzubieten. Der Text befasst sich nicht nur mit der Psyche eines Geigers, sondern kurz auch mit der Violintechnik, der Interpretation, der óffentlichen Auffuhrung und dem Unterricht, weil all diese Themen miteinander im engen Zusammenhang stehen. Die gegenwártige Violinpádagogik hat meiner Meinung nach drei verschiedene Hauptaufgaben. Erstens sollen Lehrer ihre Schuler so erziehen, dass sie als gesunde, vielseitige Persónlichkeiten aufwachsen. Zweitens sollen sie die innere Motivation und Liebe zum Violinspiel anregen. Der dritte und vielleicht wichtigste Dienst eines Geigenlehrers liegt in der Vorbereitung seiner Schuler auf ihren eventuell professionellen Weg eines Geigers. Allen, die diesen anstregenden Weg eingeschlagen haben, wQnsche ich viel Geduld und Gliick und hoffe, dass einige vielleicht auch in meiner Arbeit Hilfe finden.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990006161300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV