dc.contributor.advisor | Tomášek, Jiří | |
dc.creator | Klásková, Dana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:00:20Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:00:20Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9072 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem se pokusila vyjádřit nejdůležitější poznatky získané studiem houslové hry, pedagogiky i vlastní interpretační a pedagogickou praxí. Práce si neklade za cíl zpracování veškerých dostupných údajů z oblasti houslové pedagogiky ani psychologie interpretace. Spíše má poukázat na problémy, které se během studia houslové hry často vyskytují, a nastínit možnost jejich řešení v souladu se zásadami současné psychologie a houslové pedagogiky. Práce obsahuje nejen kapitoly pojednávající o psychice houslisty, ale dotýká se i techniky, veřejného vystupování a výuky, protože všechny tyto okruhy spolu těsně souvisejí. Cílem současné houslové pedagogiky je vychovávat žáky tak, aby z nich rostly v první řadě zdravé všestranné osobnosti. Dále má podněcovat vnitřní motivaci a lásku ke hře na housle. Třetí, nejdůležitější službou houslového pedagoga je příprava žáků na případné vykonávání profese houslisty, kterou si někteří mohou zvolit. Nemyslím si, že by se tento text mohl dostat do povědomí širší pedagogické veřejnosti. Přesto prosím čtenáře o pochopení míry rozpracování dílčích témat. Doporučený rozsah diplomové práce nedovoluje ještě podrobněji se zabývat naší širokou problematikou. O jednotlivých tématech je možné dozvědět se více v publikacích s užším zaměřením. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In meiner Diplomarbeit versuche ich, die wichtigsten Informationen, welche ich beim Violin- und Pádagogikstudium sowie durch eigene Interpretation und Unterricht erwarb, auszudrucken. Ziel der Arbeit ist es, die Probleme, die oft wáhrend des Studiums auftreten, aufzuzeigen und im Einklang mit Prinzipien der gegenwártigen Psychologie und Violinpádagogik diesbeziigliche Lósungsmóglichkeiten anzubieten. Der Text befasst sich nicht nur mit der Psyche eines Geigers, sondern kurz auch mit der Violintechnik, der Interpretation, der óffentlichen Auffuhrung und dem Unterricht, weil all diese Themen miteinander im engen Zusammenhang stehen. Die gegenwártige Violinpádagogik hat meiner Meinung nach drei verschiedene Hauptaufgaben. Erstens sollen Lehrer ihre Schuler so erziehen, dass sie als gesunde, vielseitige Persónlichkeiten aufwachsen. Zweitens sollen sie die innere Motivation und Liebe zum Violinspiel anregen. Der dritte und vielleicht wichtigste Dienst eines Geigenlehrers liegt in der Vorbereitung seiner Schuler auf ihren eventuell professionellen Weg eines Geigers. Allen, die diesen anstregenden Weg eingeschlagen haben, wQnsche ich viel Geduld und Gliick und hoffe, dass einige vielleicht auch in meiner Arbeit Hilfe finden. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Psychologická problematika houslové hry | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-21 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22213 | |
dc.title.translated | Psychological Problem of Playing on the Violin | en_US |
dc.contributor.referee | Perglerová, Marka | |
dc.identifier.aleph | 000616130 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Musical Instrument | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci jsem se pokusila vyjádřit nejdůležitější poznatky získané studiem houslové hry, pedagogiky i vlastní interpretační a pedagogickou praxí. Práce si neklade za cíl zpracování veškerých dostupných údajů z oblasti houslové pedagogiky ani psychologie interpretace. Spíše má poukázat na problémy, které se během studia houslové hry často vyskytují, a nastínit možnost jejich řešení v souladu se zásadami současné psychologie a houslové pedagogiky. Práce obsahuje nejen kapitoly pojednávající o psychice houslisty, ale dotýká se i techniky, veřejného vystupování a výuky, protože všechny tyto okruhy spolu těsně souvisejí. Cílem současné houslové pedagogiky je vychovávat žáky tak, aby z nich rostly v první řadě zdravé všestranné osobnosti. Dále má podněcovat vnitřní motivaci a lásku ke hře na housle. Třetí, nejdůležitější službou houslového pedagoga je příprava žáků na případné vykonávání profese houslisty, kterou si někteří mohou zvolit. Nemyslím si, že by se tento text mohl dostat do povědomí širší pedagogické veřejnosti. Přesto prosím čtenáře o pochopení míry rozpracování dílčích témat. Doporučený rozsah diplomové práce nedovoluje ještě podrobněji se zabývat naší širokou problematikou. O jednotlivých tématech je možné dozvědět se více v publikacích s užším zaměřením. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In meiner Diplomarbeit versuche ich, die wichtigsten Informationen, welche ich beim Violin- und Pádagogikstudium sowie durch eigene Interpretation und Unterricht erwarb, auszudrucken. Ziel der Arbeit ist es, die Probleme, die oft wáhrend des Studiums auftreten, aufzuzeigen und im Einklang mit Prinzipien der gegenwártigen Psychologie und Violinpádagogik diesbeziigliche Lósungsmóglichkeiten anzubieten. Der Text befasst sich nicht nur mit der Psyche eines Geigers, sondern kurz auch mit der Violintechnik, der Interpretation, der óffentlichen Auffuhrung und dem Unterricht, weil all diese Themen miteinander im engen Zusammenhang stehen. Die gegenwártige Violinpádagogik hat meiner Meinung nach drei verschiedene Hauptaufgaben. Erstens sollen Lehrer ihre Schuler so erziehen, dass sie als gesunde, vielseitige Persónlichkeiten aufwachsen. Zweitens sollen sie die innere Motivation und Liebe zum Violinspiel anregen. Der dritte und vielleicht wichtigste Dienst eines Geigenlehrers liegt in der Vorbereitung seiner Schuler auf ihren eventuell professionellen Weg eines Geigers. Allen, die diesen anstregenden Weg eingeschlagen haben, wQnsche ich viel Geduld und Gliick und hoffe, dass einige vielleicht auch in meiner Arbeit Hilfe finden. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006161300106986 | |