Žák s autismem
The Pupil with Autism
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9095Identifikátory
SIS: 22513
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Základním tématem předkládané diplomové práce je problematika integrovaného vzdělávání žáků s autismem v běžných základních školách. Cílem diplomové práce je zmapování současné situace v integrovaném vzdělávání žáků s autismem ve Středočeského kraji, a to z pohledu krajského koordinátora pro oblast autismu jakožto nové instituce, která je zodpovědná za koordinaci poradenských a vzdělávacích služeb pro klienty s autismem v kraji, a je významným nástrojem k realizaci procesu integrace. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění konkrétních zkušeností rodičů a asistentů pedagogů integrovaných dětí, zejména definování problémů, s nimiž se v procesu integrace nejčastěji setkávají. Diplomová práce by chtěla přispět k pedagogické praxi v oblasti integrovaného vzdělávání žáků s autismem, a to pokusem o upřesnění současných problémů, na něž bude potřeba se v budoucnosti zaměřit. Výsledky šetření považuje autorka za výchozí okruhy problémů, které by měly být dále podrobeny metodám kvantitativního výzkumu. Diplomová práce je strukturována do čtyř částí. První dvě části se zabývají vlivem charakteristik autismu na proces edukace a současnými možnostmi vzdělávání dětí s autismem, včetně integrace žáků do základních škol. Ústřední pozornost je věnována zejména specifickým podmínkám integrace dětí s autismem a institucím...
The main subject for this diploma thesis is questions of integrating children with autism in mainstream basic schools. The aim of diploma thesis is to analyse current situation of integrated education of pupils with autism in mainstream schools in Central Bohemia Region. The analysis goes from the view of region coordinator for autism as a new institution responsible for coordination of counselling and educational services focused on clients with autism in region, and as a significant instrument for realization of the integration process. Partial aim of diploma thesis is focused on detection of factual experience of parents and assistant educators of integrated children, especially on disclosure of fundamental problems they often deal with in integration process. Diploma thesis would like to contribute to pedagogic practice in the field of integrating pupils with autism in mainstream schools by means of definition current problems to be solved in the future. The author regards survey results as initial domains of tasks that should be investigated in the following by means of quantitative research. Diploma thesis is divided into four parts. First two parts deal with influences of autism characteristics on autistic children education and with current educational possibilities of children with autism including...