Vliv vrstevníků na chování jednotlivce a možnosti didaktického využití ve výchově ke zdraví
The Influence of One?s Peers on the Behaviou r of Individuals and Opportunities for Didactic Use in Health Classes
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9098Identifikátory
SIS: 22491
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučírek, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tématem diplomové práce je zkoumání vlivu vrstevníků na chování jednotlivce a možnosti didaktického využití ve výchově ke zdraví. V první kapitole popisuji vlivy působící na chování jednotlivce. Ve druhé kapitole se zabývám sociálními skupinami. Třetí kapitolu věnuji vrstevníkům. V další kapitole řeším problematiku konformismu. Má pátá kapitola se nazývá "Manipulace" a rozebírá ji. Poslední teoretická kapitola se týká asertivity. Zobrazuje výčet asertivních lidských práv a základních asertivních dovedností, s poukázáním na jejich využití. Na teoretickou část navazuji praktickým experimentem, týkajícím se konformismu, s cílem zjistit, zda vůbec a do jaké míry jsou žáci 8. tříd ZŠ (13, 14 let) konformní. Poslední kapitola je věnována didaktickému využití této práce. Jde o projekt s názvem "Chování a jeho ovlivňování ve skupině vrstevníků (konformismus, manipulace, asertivita)", realizovatelný na 5 vyučovacích hodin.
Theme of my dissertation is an investigation of the impact of the peers on the individuals behavior and possibilities of didactic application in the upbringing to health. In the first chapter I describe influences acting on an individual behavior. In the second chapter I take an interest in social groups. The third chapter pays attention to the peers. In another part of my dissertation I solve the subject of conformity. Fifth part of my thesis calling itself "Manipulation" and analyses this area. Last chapter of the theoretical part of this dissertation refers to assertivity - represents assertive human rights and basic assertive skills with recommendation of its usage in daily routine. My thesis goes on with an practical experiment related to conformism with the aim to find out if the students of 8. th class of basic schoools (13, 14 years old) are conformai at all and to what extent. Last chapter is dedicated to practical utilization of my dissertation - the scope of project "Behavior and its influence in the peer groups (conformity, manipulation, asertivity)" carried out in the volume of 5 lessons.