Aktivizující pojetí výuky botaniky na ZŠ Odolená Voda
Activation Theory for the Instruction of Botany at the Odolená Voda Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9099Identifikátory
SIS: 22119
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dostál, Petr
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
23. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova: metoda výuky, ekocentum, naučná stezka, terénní aktivity. Diplomová práce Aktivizující pojetí výuky botaniky na ZŠ Odolena Voda je zaměřena zejména na tvorbu naučných stezek v okolí ZŠ Odolena Voda s pracovními a metodickými listy, dále na náměty botanických aktivit v terénu. V práci se vychází i z dotazníkového šetření, které zjišťuje, zda učitelé botaniky využívají aktivizujících metod při výuce a zda mají zájem o rozšíření materiálů k výuce botaniky. Tato práce se v teoretické části zabývá organizačními formami a aktivizujícími metodami ve výuce botaniky, dále porovnáním učebnic botaniky se zaměřením na pozorování a pokusy v terénu a v neposlední řadě zkoumá nabídky botanických programů ekologických center v dostupnosti Odoleny Vody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Key words: educational method, eco-centre, educational pathway, cross-country activities. The thesis The Concept of Active Botany Education with Students' Participation at the Junior School Odolena Voda focuses especially on formation of educational pathways in the surroundings of the Junior School which are guided by work- and methodical sheets. The thesis considers ideas of cross-country botanic activities and includes a questionnaire survey. The questionnaire examines whether teachers use the educational methods activating the students and whether they are interested in extension of botanic educational materials. The theoretical part of the thesis deals with organisational forms and methods that help to increase the activity during botanic classes. Moreover, the thesis compares botanic textbooks that focus on cross-country observations and experiments. Finally, it discusses botanic programs which are offered by eco-centres situated close to OdolenaVoda. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)