dc.contributor.advisor | Housarová, Blanka | |
dc.creator | Králová, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:07:14Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:07:14Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9105 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce zpracovává historické srovnání legislativního rámce preprimárního vzdělávání od počátku institucionalizovaného vzdělávání dětí předškolního věku na našem území. Dalším tématem je představení osnov pro předškolní vzdělávání a srovnání cílů a úkolů, které jsou stanoveny pro oblast jazyka a řeči. Dále jsou představeny obecné i specifické parametry programu zaměřeného na rozvoj řeči a prevenci narušené komunikační schopnosti. Poslední dvě kapitoly představují teorie vývoje dětské řeči a prevenci, jak obecně, tak ve spojitosti s vývojem řeči. Praktickou část tvoří analýza dotazníkového šetření. Vědecké šetření se týká přípravného a dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol, existence logopedického programu a jeho parametrů, aktivit, které rozvíjejí řeč, spolupráce s rodiči a úrovně řeči dětí v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis analyzes and compares the legislation frame of pre-primary education within its history from the beginning of institutionalized education of children in our territory. It also introduces the framework of pre-school education and compares the targets and tasks stated for language and speech education, including the program of speech and communication impairments treatment development. The last two chapters describe children speech development theories and preventive training in general. The practice part covers an analysis of questionnaire-based research, which was questioning the kindergarten teachers about their basic and advanced education in field of children speech and communication development, as well as about their cooperation with parents. It also evaluates the current level of children speech abilities. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výchova řeči a prevence narušené komunikační schopnosti v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22239 | |
dc.title.translated | Speech Instruction and the Prevention of Break-downs in Communication Abilities in a Nursery School | en_US |
dc.contributor.referee | Štěpáníková, Alena | |
dc.identifier.aleph | 002039366 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce zpracovává historické srovnání legislativního rámce preprimárního vzdělávání od počátku institucionalizovaného vzdělávání dětí předškolního věku na našem území. Dalším tématem je představení osnov pro předškolní vzdělávání a srovnání cílů a úkolů, které jsou stanoveny pro oblast jazyka a řeči. Dále jsou představeny obecné i specifické parametry programu zaměřeného na rozvoj řeči a prevenci narušené komunikační schopnosti. Poslední dvě kapitoly představují teorie vývoje dětské řeči a prevenci, jak obecně, tak ve spojitosti s vývojem řeči. Praktickou část tvoří analýza dotazníkového šetření. Vědecké šetření se týká přípravného a dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol, existence logopedického programu a jeho parametrů, aktivit, které rozvíjejí řeč, spolupráce s rodiči a úrovně řeči dětí v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis analyzes and compares the legislation frame of pre-primary education within its history from the beginning of institutionalized education of children in our territory. It also introduces the framework of pre-school education and compares the targets and tasks stated for language and speech education, including the program of speech and communication impairments treatment development. The last two chapters describe children speech development theories and preventive training in general. The practice part covers an analysis of questionnaire-based research, which was questioning the kindergarten teachers about their basic and advanced education in field of children speech and communication development, as well as about their cooperation with parents. It also evaluates the current level of children speech abilities. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020393660106986 | |