dc.contributor.advisor | Kornatovský, Jiří | |
dc.creator | Novotná, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:07:58Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:07:58Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9108 | |
dc.description.abstract | Sbírání starých a časem poznamenaných předmětů vedlo k vytvoření stolních krajin. Fascinace těmito věcmi byla podnětem pro malby. Spřízněnost některých děl výtvarných umělců, i vlastní reflexe vytvořených objektů i maleb, jsou základem pro teoretickou část diplomové práce. Didaktická část je reflexí praxe a navrhuje další rozvedení tématu krajiny. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Collecting ofthe old and time-branded things madefor a working out ofthe table-landscapes. Fascination of these things was a stimulation for the paintings. The aliance with a some zvorks ofan artists and my own reflection ofachieved objects and paintings are the principlefor the theoretical part ofthe diplomu xvork. Didactic part is a reflection ofpractise and proposing further elaborating of a theme ofthe landscape. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Fenomén krajina | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-22 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22607 | |
dc.title.translated | The Phenomenon of the Countryside | en_US |
dc.contributor.referee | Bláha, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 000616015 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Sbírání starých a časem poznamenaných předmětů vedlo k vytvoření stolních krajin. Fascinace těmito věcmi byla podnětem pro malby. Spřízněnost některých děl výtvarných umělců, i vlastní reflexe vytvořených objektů i maleb, jsou základem pro teoretickou část diplomové práce. Didaktická část je reflexí praxe a navrhuje další rozvedení tématu krajiny. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Collecting ofthe old and time-branded things madefor a working out ofthe table-landscapes. Fascination of these things was a stimulation for the paintings. The aliance with a some zvorks ofan artists and my own reflection ofachieved objects and paintings are the principlefor the theoretical part ofthe diplomu xvork. Didactic part is a reflection ofpractise and proposing further elaborating of a theme ofthe landscape. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006160150106986 | |