Zobrazit minimální záznam

Photography in the Service of Journalism: A Social Semiotic Analysis of the Winning Pictures of Czech Press Photo (2006-2015)
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorPatáková, Veronika
dc.date.accessioned2020-08-20T08:56:40Z
dc.date.available2020-08-20T08:56:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91171
dc.description.abstractThis thesis deals with visual communication in the form of photography. Explaining the theories of Roland Barthes and Vilém Flusser we point out the tight relationship of this medium with reality that obscures its constructive character. The witness role of photography seems to be essential in the context of journalism, where we are offered a story by the pictures that is however mistaken for reality itself. The thesis tries to present practices of media discourse that make us perceive an event as newsworthy. It draws on the theory of news values and the methods of social semiotic analysis and applies these to the winning photos of the contest Czech Press Photo (2006-2015). We highlight the semiotic resources used in the meaning-making process in relation to each picture. The results show that the preferred constructed news values are negativity, aesthetic appeal, proximity and personalisation and that the winning photographs mostly strengthen their semblance of being strictly informative.en_US
dc.description.abstractPředložená práce se zabývá vizuálním sdělením v podobě fotografie. Na teoriích Rolanda Barthese a Viléma Flussera představujeme blízký vztah tohoto média se skutečností, čímž je zdánlivě zastřena jeho konstruovaná povaha. Role fotografie jako pouhého svědka událostí je klíčová v žurnalistickém kontextu, kdy nám snímky nabízejí příběh, jenž je však ztotožňován se samotnou realitou. Práce se snaží prezentovat mediální diskurzivní praktiky, pomocí nichž jsou zobrazené události vnímány jako pozornosti hodné. Vychází z teorie zpravodajských hodnot a z metody sociálně sémiotické analýzy, které aplikuje na vítězné snímky soutěže Czech Press Photo (2006-2015), a poukazuje u jednotlivých snímků na jejich významotvorný proces pomocí sémiotických prostředků. Výsledkem práce je zjištění, že preferovanými hodnotami jsou negativita, dobrý estetický dojem, blízkost a personalizace, a často zastoupeným typem záznamu jsou fotografie, které sémiotickými prostředky posilují zdání své čistě informativní povahy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.subjectvisual communicationen_US
dc.subjectsocial semiotic analysisen_US
dc.subjectnews valuesen_US
dc.subjectCzech Press Photoen_US
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectfotožurnalismuscs_CZ
dc.subjectvizuální komunikacecs_CZ
dc.subjectsociálně sémiotická analýzacs_CZ
dc.subjectzpravodajské hodnotycs_CZ
dc.subjectCzech Press Photocs_CZ
dc.titleFotografie ve službách žurnalistiky: Sociálně sémiotická analýza vítězných snímků Czech Press Photo (2006-2015)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-14
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId174315
dc.title.translatedPhotography in the Service of Journalism: A Social Semiotic Analysis of the Winning Pictures of Czech Press Photo (2006-2015)en_US
dc.contributor.refereeFišerová, Michaela
dc.identifier.aleph002154205
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředložená práce se zabývá vizuálním sdělením v podobě fotografie. Na teoriích Rolanda Barthese a Viléma Flussera představujeme blízký vztah tohoto média se skutečností, čímž je zdánlivě zastřena jeho konstruovaná povaha. Role fotografie jako pouhého svědka událostí je klíčová v žurnalistickém kontextu, kdy nám snímky nabízejí příběh, jenž je však ztotožňován se samotnou realitou. Práce se snaží prezentovat mediální diskurzivní praktiky, pomocí nichž jsou zobrazené události vnímány jako pozornosti hodné. Vychází z teorie zpravodajských hodnot a z metody sociálně sémiotické analýzy, které aplikuje na vítězné snímky soutěže Czech Press Photo (2006-2015), a poukazuje u jednotlivých snímků na jejich významotvorný proces pomocí sémiotických prostředků. Výsledkem práce je zjištění, že preferovanými hodnotami jsou negativita, dobrý estetický dojem, blízkost a personalizace, a často zastoupeným typem záznamu jsou fotografie, které sémiotickými prostředky posilují zdání své čistě informativní povahy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with visual communication in the form of photography. Explaining the theories of Roland Barthes and Vilém Flusser we point out the tight relationship of this medium with reality that obscures its constructive character. The witness role of photography seems to be essential in the context of journalism, where we are offered a story by the pictures that is however mistaken for reality itself. The thesis tries to present practices of media discourse that make us perceive an event as newsworthy. It draws on the theory of news values and the methods of social semiotic analysis and applies these to the winning photos of the contest Czech Press Photo (2006-2015). We highlight the semiotic resources used in the meaning-making process in relation to each picture. The results show that the preferred constructed news values are negativity, aesthetic appeal, proximity and personalisation and that the winning photographs mostly strengthen their semblance of being strictly informative.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021542050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV