dc.contributor.advisor | Podhajská, Eva | |
dc.creator | Rohová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:12:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:12:38Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9125 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá jazykovou situaci v Lucembursku a její odraz v lucemburské společnosti a ve školství. Jazykovou situaci a praxi v Luxembursku lze charakterizovat jako společenský trilingvismus, který s sebou automaticky přináší i trilingvismus individuální. Na tomto principu je vystavěn celý tamější školský systém. Jazyková a školská politika, která má za cíl podporovat a udržet aktivní trilingvismus u všech svých občanů, proto hraje v Lucembursku velkou roli a má velký vliv při plánování nových kroků a opatření v rámci jazykového vyučování. Takováto jazyková praxe s sebou sice přináší několikeré výhody pro jednotlivce i pro celou společnost, její negativní dopad především na vyučování jazyků, obzvláště jazyka mateřského, je však zřejmý. Cílem této diplomové práce bylo poukázat nejen na kladné, ale i na záporné stránky současné jazykové praxe v Lucembursku a navrhnout možná teoretická řešení k jejímu zefektivnění. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zkoumá jazykovou situaci v Lucembursku a její odraz v lucemburské spolecnosti a ve školství. Jazykovou situaci a praxi v Luxembursku lze charakterizovat jako spolecenský trilingvismus, který s sebou automaticky prináší i trilingvismus individuální. Na tomto principu je vystaven celý tamejší školský systém. Jazyková a školská politika, která má za cíl podporovat a udržet aktivní trilingvismus u všech svých obcanu, proto hraje v Lucembursku velkou roli a má velký vliv pri plánování nových kroku a opatrení v rámci jazykového vyucování. Takováto jazyková praxe s sebou sice prináší nekolikeré výhody pro jednotlivce i pro celou spolecnost, její negativní dopad predevším na vyucování jazyku, obzvlášte jazyka materského, je však zrejmý. Cílem této diplomové práce bylo poukázat nejen na kladné, ale i na záporné stránky soucasné jazykové praxe v Lucembursku a navrhnout možná teoretická rešení k jejímu zefektivnení. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Trilingvismus v Lucembursku a jeho odraz v tamější společnosti a ve školství | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-21 | |
dc.description.department | Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22355 | |
dc.title.translated | Trilingualism in Luxembourg and its Reflection in Luxembourg's Society and School System | en_US |
dc.contributor.referee | Haupenthal, Thomas Maria | |
dc.identifier.aleph | 000799596 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra germanistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zkoumá jazykovou situaci v Lucembursku a její odraz v lucemburské společnosti a ve školství. Jazykovou situaci a praxi v Luxembursku lze charakterizovat jako společenský trilingvismus, který s sebou automaticky přináší i trilingvismus individuální. Na tomto principu je vystavěn celý tamější školský systém. Jazyková a školská politika, která má za cíl podporovat a udržet aktivní trilingvismus u všech svých občanů, proto hraje v Lucembursku velkou roli a má velký vliv při plánování nových kroků a opatření v rámci jazykového vyučování. Takováto jazyková praxe s sebou sice přináší několikeré výhody pro jednotlivce i pro celou společnost, její negativní dopad především na vyučování jazyků, obzvláště jazyka mateřského, je však zřejmý. Cílem této diplomové práce bylo poukázat nejen na kladné, ale i na záporné stránky současné jazykové praxe v Lucembursku a navrhnout možná teoretická řešení k jejímu zefektivnění. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Tato diplomová práce zkoumá jazykovou situaci v Lucembursku a její odraz v lucemburské spolecnosti a ve školství. Jazykovou situaci a praxi v Luxembursku lze charakterizovat jako spolecenský trilingvismus, který s sebou automaticky prináší i trilingvismus individuální. Na tomto principu je vystaven celý tamejší školský systém. Jazyková a školská politika, která má za cíl podporovat a udržet aktivní trilingvismus u všech svých obcanu, proto hraje v Lucembursku velkou roli a má velký vliv pri plánování nových kroku a opatrení v rámci jazykového vyucování. Takováto jazyková praxe s sebou sice prináší nekolikeré výhody pro jednotlivce i pro celou spolecnost, její negativní dopad predevším na vyucování jazyku, obzvlášte jazyka materského, je však zrejmý. Cílem této diplomové práce bylo poukázat nejen na kladné, ale i na záporné stránky soucasné jazykové praxe v Lucembursku a navrhnout možná teoretická rešení k jejímu zefektivnení. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007995960106986 | |