Zobrazit minimální záznam

Specific Learning Disorders Concerning Children of Junior Hight-School Age
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorPetelíková, Martina
dc.date.accessioned2017-04-03T09:13:54Z
dc.date.available2017-04-03T09:13:54Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9131
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zmapovat situaci v oblasti výchovy a vzdělávání žáků staršího školního věku se specifickými poruchami učení v jedné z pražských základních škol, stanovit konkrétní potřeby pedagogů a žáků této školy a vytvořit inventář možných metod a postupů, které mohou přispět k optimalizaci péče o žáky se specifickými poruchami učení v prostředí školy se zohledněním doby mimo vyučování. V teoretické části uvádím přehled dosavadních poznatků v oblasti specifických poruch učení a charakteristiku staršího školního věku se zaměřením na psychosociální postavení žáků se specifickými poruchami učení z prostudované literatury. V praktické části analyzuji a interpretuji data získaná dotazníkovým šetřením a doplňujícími rozhovory s vybranými pedagogickými pracovníky sledované základní školy. Na základě stanovení problematických oblastí péče o žáky II. stupně se specifickými poruchami učení sumarizuji možné přístupy k výchově a vzdělávám žáků s využitím osobních zkušeností a odborné literatury.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this diploma work is to describe the situation in education of children in older pupilage with speciál learning disabilities at primary school in Prague and to determinate concrete pedagogical and student needs. Then is the work focused on creating an enumeration of possible methods and procedures that may contribute to optimalization of care about children with learning disabilities in the school background with taking into account of after school activities. In the theoretical part I mention summary of existing findings from the area of specific learning disabilities and characterisation of children in older pupilage with a view to psychosocial position of children with speciál learning disabilities. In the practical part I analyse and explicate the data obtained by quesdonnaire survey and supplemental interviewing with pedagogical workers from monitored primary school. On the basis of determination of problematical areas in care for children with learning disabilities in older pupilage I summarise possible approaches to education with application of my own pedagogical cxpcriences and litera ture.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSpecifické poruchy učení u dětí staršího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22517
dc.title.translatedSpecific Learning Disorders Concerning Children of Junior Hight-School Ageen_US
dc.contributor.refereeBudíková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001096265
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je zmapovat situaci v oblasti výchovy a vzdělávání žáků staršího školního věku se specifickými poruchami učení v jedné z pražských základních škol, stanovit konkrétní potřeby pedagogů a žáků této školy a vytvořit inventář možných metod a postupů, které mohou přispět k optimalizaci péče o žáky se specifickými poruchami učení v prostředí školy se zohledněním doby mimo vyučování. V teoretické části uvádím přehled dosavadních poznatků v oblasti specifických poruch učení a charakteristiku staršího školního věku se zaměřením na psychosociální postavení žáků se specifickými poruchami učení z prostudované literatury. V praktické části analyzuji a interpretuji data získaná dotazníkovým šetřením a doplňujícími rozhovory s vybranými pedagogickými pracovníky sledované základní školy. Na základě stanovení problematických oblastí péče o žáky II. stupně se specifickými poruchami učení sumarizuji možné přístupy k výchově a vzdělávám žáků s využitím osobních zkušeností a odborné literatury.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma work is to describe the situation in education of children in older pupilage with speciál learning disabilities at primary school in Prague and to determinate concrete pedagogical and student needs. Then is the work focused on creating an enumeration of possible methods and procedures that may contribute to optimalization of care about children with learning disabilities in the school background with taking into account of after school activities. In the theoretical part I mention summary of existing findings from the area of specific learning disabilities and characterisation of children in older pupilage with a view to psychosocial position of children with speciál learning disabilities. In the practical part I analyse and explicate the data obtained by quesdonnaire survey and supplemental interviewing with pedagogical workers from monitored primary school. On the basis of determination of problematical areas in care for children with learning disabilities in older pupilage I summarise possible approaches to education with application of my own pedagogical cxpcriences and litera ture.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010962650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV