Zobrazit minimální záznam

Units of Physical Quantities and Slightly Mentally Disabled Pupils
dc.contributor.advisorDvořák, Petr
dc.creatorPetříková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-03T09:17:03Z
dc.date.available2017-04-03T09:17:03Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9142
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá převody jednotek fyzikálních veličin délka, hmotnost, objem a čas u žáků základních škol praktických, tedy převážně u žáků s lehkým mentálním postižením. V prvních kapitolách jsou tyto fyzikální veličiny charakterizovány, je v nich uvedeno, proč jsou převody jednotek pro žáky s lehkým mentálním postižením obtížné, a je poukázáno na nezastupitelnost osvojení převodů jednotek pro tuto skupinu žáků vzhledem k jejich budoucímu profesnímu uplatnění. V další části práce je popsán zrealizovaný výzkum zaměřený na ověření úrovně znalostí z převodů jednotek u skupiny žáků s lehkým mentálním postižením, a to jak teoretických znalostí, tak praktických. Na závěr je podán návrh na širší začlenění problematiky převodů jednotek do výuky na základní škole praktické.cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation involves conversion of physical units of such physical quantities as length, weigth, volume, and time. The study is aimed at practical primary schools which means that most pupils are slightly mentally handicapped. The physical quantities are characterized in first chapters. It says why it is difficult for mentally handicapped children to convert physical units and how important it is for their future professions. Next part of this dissertation describes a research which has been carried out to check the pupils' knowledge both theoretical and practical to convert physical units. In the conclusion there is suggested to include this problem more widely into the educational system of practical primary schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePřevody jednotek u žáků s lehkým mentálním postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-17
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22547
dc.title.translatedUnits of Physical Quantities and Slightly Mentally Disabled Pupilsen_US
dc.contributor.refereeKaslová, Michaela
dc.identifier.aleph000800192
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá převody jednotek fyzikálních veličin délka, hmotnost, objem a čas u žáků základních škol praktických, tedy převážně u žáků s lehkým mentálním postižením. V prvních kapitolách jsou tyto fyzikální veličiny charakterizovány, je v nich uvedeno, proč jsou převody jednotek pro žáky s lehkým mentálním postižením obtížné, a je poukázáno na nezastupitelnost osvojení převodů jednotek pro tuto skupinu žáků vzhledem k jejich budoucímu profesnímu uplatnění. V další části práce je popsán zrealizovaný výzkum zaměřený na ověření úrovně znalostí z převodů jednotek u skupiny žáků s lehkým mentálním postižením, a to jak teoretických znalostí, tak praktických. Na závěr je podán návrh na širší začlenění problematiky převodů jednotek do výuky na základní škole praktické.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation involves conversion of physical units of such physical quantities as length, weigth, volume, and time. The study is aimed at practical primary schools which means that most pupils are slightly mentally handicapped. The physical quantities are characterized in first chapters. It says why it is difficult for mentally handicapped children to convert physical units and how important it is for their future professions. Next part of this dissertation describes a research which has been carried out to check the pupils' knowledge both theoretical and practical to convert physical units. In the conclusion there is suggested to include this problem more widely into the educational system of practical primary schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008001920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV