Křesťanská existence ve světě v pojetí D. Bonhoeffera a současná evangelická diakonie
Christian existence in the world according to D. Bonhoeffer and present evangelical diaconia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91448Identifikátory
SIS: 173510
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Keřkovský, Pavel
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Křesťanská krizová a pastorační práce - diakonika
Katedra / ústav / klinika
Evangelická teologická fakulta
Datum obhajoby
18. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce "Křesťanská existence ve světě v pojetí D. Bonhoeffera a současná evangelická diakonie" se nejprve zabývá Bonhoefferovým vztahem ke světu, významem a dopady Kristovy inkarnace pro svět a pro vztah křesťana k němu. Hledá odpověď na otázku, zda je křesťanská existence rozdělena do dvou vzájemně si odporujících oblastí. V další kapitole se práce zabývá Bonhoefferovým pojmem dospívání světa a rolí osvícenství v tomto procesu. Zaměřuje se rovněž na smrt Boha, či jeho mizení ze života člověka, a to z pohledu D. Bonhoeffera a F. Nietzscheho. Práce si všímá interpretace pojmu nadčlověk a proměny Bonhoefferovy víry z víry ve věčně mladého, silného a vítězného Boha, ve víru v Boha, který je slabý a trpící. Poslední dvě kapitoly jsou věnovány Bonhoefferovu pojetí světskosti a nenáboženského křesťanství a zkoumání Bonhoefferova postoje k diakonii. Zkoumán je rovněž vývoj evangelické diakonie a přítomnost rysů světskosti a nenáboženského křesťanství v tomto vývoji. Cílem práce je prokázat, že křesťanská existence se odehrává plně ve světě a není rozdělena do dvou vzájemně si odporujících oblastí, a dále že pravá světskost a nenáboženské křesťanství v Bonhoefferově pojetí nejsou ztrátou víry v Krista, ale jejím praktickým uskutečněním a naplněním.
This diploma paper (work) "Christian existence in the world according to D. Bonhoeffer and present evangelical diaconia" is concerned with Bonhoeffer's relationship to the world and significance and results of Christ's incarnation for Christian relationship to the world. It looks for an answer whether Christian existence is divided in two contradicting areas. In the following chapter the work is focused on Bonhoeffer's concept "of the world come of age" and the part of the part enlightenment in this process. It also deals with the death of God and his disappearing from human life in view of D. Bonhoeffer and F. Nietzsche. The idea of the of the overman and its interpretation is also explored along with the development of Bonhoeffer's faith in eternally young, strong and victorious God to faith in God who is weak and suffering. Last two chapters are aimed at Bonhoeffer's notion of worldliness and nonreligious Christianity and his attitude to diaconia. The work also deals with the development of evangelical diaconia and searches if there are some features of worldliness and nonreligious Christianity in it and how it touches individual Christian existence. The aim of the work is to prove that Cristian existence fully takes place in the world and is not divided in two contradicting areas. It also wants...