dc.contributor.advisor | Svatoš, Jan | |
dc.creator | Ondrušová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:19:12Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:19:12Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9151 | |
dc.description.abstract | V prvních kapitolách se zabývám vysvětlením a definováním základních pojmů vztahujících se problému specifických poruch učení. Dále práce seznamuje s možnými příčinami specifických poruch učení, především dyslexie a problémů ve čtení. Další kapitoly jsou věnovány možnostem a problémům diagnostiky dyslexie a problémů ve čtení. Následují kapitoly věnované metodám nápravy a rozvoje čtenářských dovedností a rozvoji čtenářství. Poslední část práce obsahuje popis interaktivní pomůcky, knihy a ukázku této knihy. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se zabývám problematikou špatného čtení. Můj zájem je zaměřen na schopnost či neschopnost naučit se číst běžnými metodami. Problematika špatného čtení zahrnuje problém dyslexie, proto se zabývám i problematikou specifických poruch učení. Pro pochopení příčin špatného čtení a dyslexie je nutné znát problematiku specifických poruch učení jako celku. Specifické poruchy učení jsou relativně častým problémem dětí ve škole. Lze předpokládat, že se s problematikou specifických poruch učení a se špatnými čtenáři ve své praxi setká každý učitel. Velký význam má, aby učitel dokázal zvláštnosti naznačující handicap rozpoznat. Důležité je, aby dokázal obtíže žáka popsat a analyzovat, dokázal dítěti pomoci potíže překonávat a kompenzovat, aby uzpůsobil běžné školní úkoly tempu a možnostem žáka a v neposlední řadě dítě včas doporučil odborným vyšetřením. Oblast čtení jsem si zvolila z důvodu, že dovednost dobře číst je v naší kultuře klíčová pro všechno vzdělání. Bez čtení v mateřském jazyce nelze dosahovat dobrých studijních výsledků v žádném oboru. Na vyšším stupni ke čtení v mateřském jazyce přibývá i četba v jazycích cizích. Dyslexie je i můj problém, dodnes mi studium ztěžují nejrůznější potíže související s dyslexií. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Diagnostika a možnosti nápravy špatného čtení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-15 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22609 | |
dc.title.translated | Diagnostics and Opportunities for Correcting Reading Problems | en_US |
dc.contributor.referee | Mojžíšová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 000886869 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V prvních kapitolách se zabývám vysvětlením a definováním základních pojmů vztahujících se problému specifických poruch učení. Dále práce seznamuje s možnými příčinami specifických poruch učení, především dyslexie a problémů ve čtení. Další kapitoly jsou věnovány možnostem a problémům diagnostiky dyslexie a problémů ve čtení. Následují kapitoly věnované metodám nápravy a rozvoje čtenářských dovedností a rozvoji čtenářství. Poslední část práce obsahuje popis interaktivní pomůcky, knihy a ukázku této knihy. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Ve své diplomové práci se zabývám problematikou špatného čtení. Můj zájem je zaměřen na schopnost či neschopnost naučit se číst běžnými metodami. Problematika špatného čtení zahrnuje problém dyslexie, proto se zabývám i problematikou specifických poruch učení. Pro pochopení příčin špatného čtení a dyslexie je nutné znát problematiku specifických poruch učení jako celku. Specifické poruchy učení jsou relativně častým problémem dětí ve škole. Lze předpokládat, že se s problematikou specifických poruch učení a se špatnými čtenáři ve své praxi setká každý učitel. Velký význam má, aby učitel dokázal zvláštnosti naznačující handicap rozpoznat. Důležité je, aby dokázal obtíže žáka popsat a analyzovat, dokázal dítěti pomoci potíže překonávat a kompenzovat, aby uzpůsobil běžné školní úkoly tempu a možnostem žáka a v neposlední řadě dítě včas doporučil odborným vyšetřením. Oblast čtení jsem si zvolila z důvodu, že dovednost dobře číst je v naší kultuře klíčová pro všechno vzdělání. Bez čtení v mateřském jazyce nelze dosahovat dobrých studijních výsledků v žádném oboru. Na vyšším stupni ke čtení v mateřském jazyce přibývá i četba v jazycích cizích. Dyslexie je i můj problém, dodnes mi studium ztěžují nejrůznější potíže související s dyslexií. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008868690106986 | |