Zobrazit minimální záznam

Diagnostics and Opportunities for Correcting Reading Problems
dc.contributor.advisorSvatoš, Jan
dc.creatorOndrušová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-03T09:19:12Z
dc.date.available2017-04-03T09:19:12Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9151
dc.description.abstractV prvních kapitolách se zabývám vysvětlením a definováním základních pojmů vztahujících se problému specifických poruch učení. Dále práce seznamuje s možnými příčinami specifických poruch učení, především dyslexie a problémů ve čtení. Další kapitoly jsou věnovány možnostem a problémům diagnostiky dyslexie a problémů ve čtení. Následují kapitoly věnované metodám nápravy a rozvoje čtenářských dovedností a rozvoji čtenářství. Poslední část práce obsahuje popis interaktivní pomůcky, knihy a ukázku této knihy.cs_CZ
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám problematikou špatného čtení. Můj zájem je zaměřen na schopnost či neschopnost naučit se číst běžnými metodami. Problematika špatného čtení zahrnuje problém dyslexie, proto se zabývám i problematikou specifických poruch učení. Pro pochopení příčin špatného čtení a dyslexie je nutné znát problematiku specifických poruch učení jako celku. Specifické poruchy učení jsou relativně častým problémem dětí ve škole. Lze předpokládat, že se s problematikou specifických poruch učení a se špatnými čtenáři ve své praxi setká každý učitel. Velký význam má, aby učitel dokázal zvláštnosti naznačující handicap rozpoznat. Důležité je, aby dokázal obtíže žáka popsat a analyzovat, dokázal dítěti pomoci potíže překonávat a kompenzovat, aby uzpůsobil běžné školní úkoly tempu a možnostem žáka a v neposlední řadě dítě včas doporučil odborným vyšetřením. Oblast čtení jsem si zvolila z důvodu, že dovednost dobře číst je v naší kultuře klíčová pro všechno vzdělání. Bez čtení v mateřském jazyce nelze dosahovat dobrých studijních výsledků v žádném oboru. Na vyšším stupni ke čtení v mateřském jazyce přibývá i četba v jazycích cizích. Dyslexie je i můj problém, dodnes mi studium ztěžují nejrůznější potíže související s dyslexií.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostika a možnosti nápravy špatného čtenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-15
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22609
dc.title.translatedDiagnostics and Opportunities for Correcting Reading Problemsen_US
dc.contributor.refereeMojžíšová, Jarmila
dc.identifier.aleph000886869
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV prvních kapitolách se zabývám vysvětlením a definováním základních pojmů vztahujících se problému specifických poruch učení. Dále práce seznamuje s možnými příčinami specifických poruch učení, především dyslexie a problémů ve čtení. Další kapitoly jsou věnovány možnostem a problémům diagnostiky dyslexie a problémů ve čtení. Následují kapitoly věnované metodám nápravy a rozvoje čtenářských dovedností a rozvoji čtenářství. Poslední část práce obsahuje popis interaktivní pomůcky, knihy a ukázku této knihy.cs_CZ
uk.abstract.enVe své diplomové práci se zabývám problematikou špatného čtení. Můj zájem je zaměřen na schopnost či neschopnost naučit se číst běžnými metodami. Problematika špatného čtení zahrnuje problém dyslexie, proto se zabývám i problematikou specifických poruch učení. Pro pochopení příčin špatného čtení a dyslexie je nutné znát problematiku specifických poruch učení jako celku. Specifické poruchy učení jsou relativně častým problémem dětí ve škole. Lze předpokládat, že se s problematikou specifických poruch učení a se špatnými čtenáři ve své praxi setká každý učitel. Velký význam má, aby učitel dokázal zvláštnosti naznačující handicap rozpoznat. Důležité je, aby dokázal obtíže žáka popsat a analyzovat, dokázal dítěti pomoci potíže překonávat a kompenzovat, aby uzpůsobil běžné školní úkoly tempu a možnostem žáka a v neposlední řadě dítě včas doporučil odborným vyšetřením. Oblast čtení jsem si zvolila z důvodu, že dovednost dobře číst je v naší kultuře klíčová pro všechno vzdělání. Bez čtení v mateřském jazyce nelze dosahovat dobrých studijních výsledků v žádném oboru. Na vyšším stupni ke čtení v mateřském jazyce přibývá i četba v jazycích cizích. Dyslexie je i můj problém, dodnes mi studium ztěžují nejrůznější potíže související s dyslexií.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008868690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV