Zobrazit minimální záznam

A Dictionary for Adults with Aphasia
dc.contributor.advisorHousarová, Blanka
dc.creatorRabová, Adéla
dc.date.accessioned2017-04-03T09:19:41Z
dc.date.available2017-04-03T09:19:41Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9153
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na zpracování didaktické pomůcky (fotografického slovníku) pro afatické pacienty. Cílem je vytvořit pomůcku, která bude dotvářena rodinou, bude vázána přímo k osobě pacienta, a bude mít možnost postupného rozšiřování. Teoretická část je výchozí pro část praktickou, proto zahrnuje všeobecný přehled o sémantice a lexikologii, které jsou vázány na slovní zásobu jedince. Podrobněji se zmiňujeme o symptomech, samotném vyšetření a terapii afázie. U terapie se zaměřujeme na klinicky častější poruchy nominativní funkce řeči. Terapie afázií je stěžejním bodem praktické části této práce. Praktická část porovnává již existující didaktické pomůcky (hlavně slovníky), v souvislosti pro komparativní parametry ke zpracování nového Slovníku pro dospělé osoby s afázií. Dále zde uvádíme postup samotného zpracování tohoto slovníku, jeho popis a možnosti využití. Přínos této práce vidíme v praktickém zpracování fotografického slovníku pro afatiky.cs_CZ
dc.description.abstractIntention of this Thesis is elaboration of didactic tool (photographic vocabulary) for aphasic patients. The aim is to create, together with patieiťs family, a tool that will be tailored directly for a patient with a possibility of continuous extension. Theoretical part consists of generál information about semantics and lexicology that are linked with a patienťs vocabulary. In details we mention symptoms, examination and a therapy of aphasia. In therapy we focus on clinically often occured disorders of nominative function of speech. Therapy of aphasia is a key point of practical part of the thesis. Practical part compares already existing didactic tools (mainly vocabularies) to be connected for comparative parametres for revising a new Vocabulary for adults with aphasia. We also describe how we actually dealing with this vocabulary, its description and ways of use. We see the benefit of this work in practical usage of fotographic vocabulary for aphasic patiens.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSlovník pro dospělé osoby s afáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22263
dc.title.translatedA Dictionary for Adults with Aphasiaen_US
dc.contributor.refereeKonůpková, Zuzana
dc.identifier.aleph001096659
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na zpracování didaktické pomůcky (fotografického slovníku) pro afatické pacienty. Cílem je vytvořit pomůcku, která bude dotvářena rodinou, bude vázána přímo k osobě pacienta, a bude mít možnost postupného rozšiřování. Teoretická část je výchozí pro část praktickou, proto zahrnuje všeobecný přehled o sémantice a lexikologii, které jsou vázány na slovní zásobu jedince. Podrobněji se zmiňujeme o symptomech, samotném vyšetření a terapii afázie. U terapie se zaměřujeme na klinicky častější poruchy nominativní funkce řeči. Terapie afázií je stěžejním bodem praktické části této práce. Praktická část porovnává již existující didaktické pomůcky (hlavně slovníky), v souvislosti pro komparativní parametry ke zpracování nového Slovníku pro dospělé osoby s afázií. Dále zde uvádíme postup samotného zpracování tohoto slovníku, jeho popis a možnosti využití. Přínos této práce vidíme v praktickém zpracování fotografického slovníku pro afatiky.cs_CZ
uk.abstract.enIntention of this Thesis is elaboration of didactic tool (photographic vocabulary) for aphasic patients. The aim is to create, together with patieiťs family, a tool that will be tailored directly for a patient with a possibility of continuous extension. Theoretical part consists of generál information about semantics and lexicology that are linked with a patienťs vocabulary. In details we mention symptoms, examination and a therapy of aphasia. In therapy we focus on clinically often occured disorders of nominative function of speech. Therapy of aphasia is a key point of practical part of the thesis. Practical part compares already existing didactic tools (mainly vocabularies) to be connected for comparative parametres for revising a new Vocabulary for adults with aphasia. We also describe how we actually dealing with this vocabulary, its description and ways of use. We see the benefit of this work in practical usage of fotographic vocabulary for aphasic patiens.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010966590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV