Plánování budoucnosti
Planning for the Future
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9154Identifikátory
SIS: 22299
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučera, Miloš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Předmětem diplomové práce je problematika plánování budoucnosti, respektive volby další vzdělávací dráhy a budoucího povolání u žáků devátého ročníku základní školy. Pozornost je zaměřena na žáky, kteří disponují již na základní škole specifickým zaměřením, konkrétně orientací na výtvarnou výchovu. V práci byl použit kvalitativní přístup ke zpracování dat. Jako hlavní metody práce byly zvoleny dotazníky a písemná vyprávění žáků celé třídy, dále rozhovory s vybranými žáky a jejich analýza. Cílem práce je dospět k nejdůležitějším činitelům, které ovlivňují a determinují volbu střední školy a tím i oblasti budoucího uplatnění. Výstupem práce je formulování hlavních vlivů, motivů a strategií, které se účastní procesu rozhodování a určitých charakteristických rysů žáků se specifickým zaměřením ve vztahu k volbě střední školy.
The theme of the work are questions of future planning or more precisely choice oí subsequent educational career and incoming profession by the pupils of the ninth grade of elementary level sehool. Ending of the compulsory school attendance and the choice ol next way of education represent an important sociál turning-point in the life of schoolchild. fhereabouts I was interested in the process of children's making decision on their intermediate school. Also I was concerned with pupifs motives of the selection of concrete second school. The aspiration of the work is to come to the most important iactors which affect and determine the choice of the intermediate school and consequently also the area of the future official position. fhere were chosen pupils attending the elementary level school oriented on the design and visual arts for purposes of this work. In this work is attention paid to the schoolchildren which dispose of specifíc direction within the frame of elementary education.