Vyhodnocování potřeb dětí v rámci OSPOD zaměřené na syndrom CAN. Vyhodnocování dle metodiky LUMOS používané v Turnově
Evalution of the neds of children within OSPOD, focusing on th syndrome CAN. Evaluation according to the methodology LUMOS used in Turnov
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91590Identifikátory
SIS: 191622
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Poláčková, Iva
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
14. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dostatečně
Bakalářská práce popisuje vyhodnocování potřeb dětí v rámci OSPOD se zaměřením na děti, které si zažily syndrom CAN - syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Cílem této práce bylo propojit teoretické poznatky se získanými informacemi z praxe a ukázat metodiku LUMOS. Nejprve jsem poukázala na právní ukotvení, které se týká tohoto problému. Následně jsem vysvětlila pojmy, které souvisí s tímto tématem, následovalo představení potřeb dětí. Po těchto zmíněných bodech jsem definovala proces vyhodnocování. Informace, které jsem do bakalářské práce použila, byly především z metodiky LUMOS - Praktický průvodce vyhodnocování potřeb dětí. Tato publikace je využívána na Odboru sociálních věcí Městského úřadu Turnov, kde jsem byla na měsíční praxi. V Turnově na OSPOD jsem čerpala veškeré informace a kazuistiky, které jsem použila v bakalářské práci. Na závěr práce byly použity praktické poznatky z Odboru sociálních věcí MÚ Turnov. Uvedené kazuistiky získané na v Turnově obsahují informace i z teoretické části z kapitoly vyhodnocování potřeb dětí.
This bachelor thesis deals with assessing the needs of children within OSPOD focusing on children who have experienced the CAN syndrome - syndrome of abused and neglected child. The aim of this study was to connect theoretical knowledge with practical experience and show the methodology LUMOS. First, I pointed out the legal basic concerning this problem. Then I explained the concepts related to the topic and presented the needs of children. I defined the evaluation process. The information that I used for this bachelor work, were I taken from the methodology LUMOS - Practical guide to evaluating the needs of children. This publication is used at the Social Affairs Department of the Municipal Office Tutnov, where I had a placement for one month. I gathered all the information and case histories, which I used there. At the end of this work were used practical knowledge of the Social Affairs Department of the Municipality Tutnov. The present case report obtained in Turnov contain information from the theoretical part of the chapter assessing the needs of children.