Faktory ovlivňující efektivitu učení v matematice se zaměřením na 2. stupeň ZŠ a nižší stupeň víceletého gymnázia
Factors influencing the effectivity of learning mathematics at higher secondary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9161Identifikátory
SIS: 56550
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zhouf, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
21. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci jsem se zamerila na hledání odpovedí na otázky: jaké faktory ovlivnují studentuv proces ucení se z textu s matematickým obsahem; do jaké míry je možno tento proces ovlivnit co možná nejvetší prítomností vnitrních motivacních cinitelu (aplikovaných na ucení se z textu); a které motivacní cinitele jsou pro ucení se z textu s matematickým obsahem klícové?
This diploma thesis concentrates in particular on learning from text with mathematical content. The topic is discussed from the theoretical as well as practical point of view. As for the theoretical part, four key terms, i.e. human learning, factors which influence human learning, meaningful learning, learning from text, are to a great extent analysed. The practical part of my diploma thesis is devoted to the preparation, the process of pre-experiment and experiment, presentation of their results. Relevant differences between the results of my experiment and the experiment of Hana Klímová are compared and discussed. Some data used in pre-experiment and experiment are presented in the section of attachments.