dc.contributor.advisor | Mojžíšová, Jarmila | |
dc.creator | Vosecká, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:22:01Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:22:01Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9164 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit pozornost na problematiku související s učiteli, kteří stojí teprve na začátku pedagogické dráhy. Postavení učitele - začátečníka je dosti komplikované. Při vstupu do pedagogické praxe musí řešit celou řadu problémů, na které není vysokoškolským studiem připraven. Nástup do praxe je tedy obdobím, které je důležité pro procesy hledání a utváření profesionální identity. Učitelovo pojetí výuky a zejména první rok ve škole je jednou z kritických fází v profesní dráze pedagoga. Postavení učitele - začátečníka je o to složitější, že je od prvního dne svého pedagogického působení plně zodpovědný za výchovu a vzdělávání svěřených žáků. Ve většině případů tedy nelze mluvit o žádném zapracovávání. Položme si tedy otázku: Jaké potíže provází začínající pedagogy na začátku jejich pedagogické dráhy? Jsou tyto problémy podrobně rozebrány v dostupné literatuře, nebo se některými zaobíráme příliš povrchně? Mají tyto problémy všichni učitelé, nebo se potíže liší podle toho, zda učí žena, či muž? Na tyto a další otázky budu směřovat celou mou práci. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zamerit pozornost na problematiku související s uciteli, kterí stojí teprve na zacátku pedagogické dráhy. Postavení ucitele - zacátecníka je dosti komplikované. Pri vstupu do pedagogické praxe musí rešit celou radu problému, na které není vysokoškolským studiem pripraven. Nástup do praxe je tedy obdobím, které je duležité pro procesy hledání a utvárení profesionální identity. Ucitelovo pojetí výuky a zejména první rok ve škole je jednou z kritických fází v profesní dráze pedagoga. Postavení ucitele - zacátecníka je o to složitejší, že je od prvního dne svého pedagogického pusobení plne zodpovedný za výchovu a vzdelávání sverených žáku. Ve vetšine prípadu tedy nelze mluvit o žádném zapracovávání. Položme si tedy otázku: Jaké potíže provází zacínající pedagogy na zacátku jejich pedagogické dráhy? Jsou tyto problémy podrobne rozebrány v dostupné literature, nebo se nekterými zaobíráme príliš povrchne? Mají tyto problémy všichni ucitelé, nebo se potíže liší podle toho, zda ucí žena, ci muž? Na tyto a další otázky budu smerovat celou mou práci. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Osobnost začínajícícho učitele a jeho pedagogické problémy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-15 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 70692 | |
dc.title.translated | The personality of a novice teacher and his problems | en_US |
dc.contributor.referee | Prokop, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 000886847 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zaměřit pozornost na problematiku související s učiteli, kteří stojí teprve na začátku pedagogické dráhy. Postavení učitele - začátečníka je dosti komplikované. Při vstupu do pedagogické praxe musí řešit celou řadu problémů, na které není vysokoškolským studiem připraven. Nástup do praxe je tedy obdobím, které je důležité pro procesy hledání a utváření profesionální identity. Učitelovo pojetí výuky a zejména první rok ve škole je jednou z kritických fází v profesní dráze pedagoga. Postavení učitele - začátečníka je o to složitější, že je od prvního dne svého pedagogického působení plně zodpovědný za výchovu a vzdělávání svěřených žáků. Ve většině případů tedy nelze mluvit o žádném zapracovávání. Položme si tedy otázku: Jaké potíže provází začínající pedagogy na začátku jejich pedagogické dráhy? Jsou tyto problémy podrobně rozebrány v dostupné literatuře, nebo se některými zaobíráme příliš povrchně? Mají tyto problémy všichni učitelé, nebo se potíže liší podle toho, zda učí žena, či muž? Na tyto a další otázky budu směřovat celou mou práci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zamerit pozornost na problematiku související s uciteli, kterí stojí teprve na zacátku pedagogické dráhy. Postavení ucitele - zacátecníka je dosti komplikované. Pri vstupu do pedagogické praxe musí rešit celou radu problému, na které není vysokoškolským studiem pripraven. Nástup do praxe je tedy obdobím, které je duležité pro procesy hledání a utvárení profesionální identity. Ucitelovo pojetí výuky a zejména první rok ve škole je jednou z kritických fází v profesní dráze pedagoga. Postavení ucitele - zacátecníka je o to složitejší, že je od prvního dne svého pedagogického pusobení plne zodpovedný za výchovu a vzdelávání sverených žáku. Ve vetšine prípadu tedy nelze mluvit o žádném zapracovávání. Položme si tedy otázku: Jaké potíže provází zacínající pedagogy na zacátku jejich pedagogické dráhy? Jsou tyto problémy podrobne rozebrány v dostupné literature, nebo se nekterými zaobíráme príliš povrchne? Mají tyto problémy všichni ucitelé, nebo se potíže liší podle toho, zda ucí žena, ci muž? Na tyto a další otázky budu smerovat celou mou práci. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008868470106986 | |