Zobrazit minimální záznam

Referendum in the Czech Republic
dc.contributor.advisorJirásková, Věra
dc.creatorKrause, Jakub
dc.date.accessioned2017-10-12T09:58:38Z
dc.date.available2017-10-12T09:58:38Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/91654
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na problematiku celostátního referenda v České republice, které Ústava předpokládá, avšak obecná právní úprava v českém právním řádu chybí. Nejobsáhlejší část této práce je proto věnována návrhům ústavních zákonů upravujícím obecně celostátní referendum (dále též "návrhy"), jež byly předloženy Poslanecké sněmovně od vzniku České republiky. Na začátku práce autor vymezuje pojem referendum a dále provádí kategorizaci referend podle toho, kdo je může iniciovat, kdy se konají, jestli je povinnost je konat, zda jsou jejich výsledky závazné, co může být jejich předmětem, na jakém území se konají, jaká je jejich právní úprava a zda je umožněn soudní přezkum. Toto členění je pro jednodušší představu doplněno o příklady právní úpravy referend z vybraných států Evropské unie (včetně České republiky) a Švýcarska. Kategorizace referend je užita při analýze návrhů, jíž je věnována druhá část této práce. Z ní je možné například zjistit, kolik návrhů bylo Poslanecké sněmovně od vzniku České republiky předloženo, kdo tak učinil, jakou právní úpravu konkrétní návrhy obsahovaly a jaký byl jejich osud. Autor jednotlivé návrhy podrobuje kritice a upozorňuje na jejich pozitiva a negativa. Závěrečná část práce je věnována úvahám de lege ferenda. Jsou zde identifikována hlavní úskalí, s nimiž se...cs_CZ
dc.description.abstractReferendum in the Czech Republic Abstract This thesis focuses on the issue of the national referendum in the Czech Republic, which the Constitution assumes to be held, but the general legal regulation in the Czech legal system is missing. The most extensive part of this work is therefore devoted to the drafts of constitutional acts regulating the general national referendum (hereinafter also "proposals"), which have been submitted to the Chamber of Deputies since the establishment of the Czech Republic. At the beginning of the work, the author defines the concept of referendum and further categorizes the referendums according to the functions in which people can initiate them, the time when they are held, whether the obligation is to be performed, whether their results are binding, what their subject can be, what territory they are taking, their legislation form and whether judicial review is possible. This categorization is supplemented by examples of legal regulations of referendums from selected European Union countries (including the Czech Republic) and Switzerland. Categorization of referendums are used in the analysis of proposals, to which the second part of this paper is devoted. It is possible, for example, to find out how many proposals were submitted to the Chamber of Deputies since the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectDirect democracy Referendum National Referendumen_US
dc.subjectPřímá demokracie Referendum Celostátní referendumcs_CZ
dc.titleReferendum v ČRcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-21
dc.description.departmentKatedra ústavního právacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Constitutional Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId170841
dc.title.translatedReferendum in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeAntoš, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra ústavního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Constitutional Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na problematiku celostátního referenda v České republice, které Ústava předpokládá, avšak obecná právní úprava v českém právním řádu chybí. Nejobsáhlejší část této práce je proto věnována návrhům ústavních zákonů upravujícím obecně celostátní referendum (dále též "návrhy"), jež byly předloženy Poslanecké sněmovně od vzniku České republiky. Na začátku práce autor vymezuje pojem referendum a dále provádí kategorizaci referend podle toho, kdo je může iniciovat, kdy se konají, jestli je povinnost je konat, zda jsou jejich výsledky závazné, co může být jejich předmětem, na jakém území se konají, jaká je jejich právní úprava a zda je umožněn soudní přezkum. Toto členění je pro jednodušší představu doplněno o příklady právní úpravy referend z vybraných států Evropské unie (včetně České republiky) a Švýcarska. Kategorizace referend je užita při analýze návrhů, jíž je věnována druhá část této práce. Z ní je možné například zjistit, kolik návrhů bylo Poslanecké sněmovně od vzniku České republiky předloženo, kdo tak učinil, jakou právní úpravu konkrétní návrhy obsahovaly a jaký byl jejich osud. Autor jednotlivé návrhy podrobuje kritice a upozorňuje na jejich pozitiva a negativa. Závěrečná část práce je věnována úvahám de lege ferenda. Jsou zde identifikována hlavní úskalí, s nimiž se...cs_CZ
uk.abstract.enReferendum in the Czech Republic Abstract This thesis focuses on the issue of the national referendum in the Czech Republic, which the Constitution assumes to be held, but the general legal regulation in the Czech legal system is missing. The most extensive part of this work is therefore devoted to the drafts of constitutional acts regulating the general national referendum (hereinafter also "proposals"), which have been submitted to the Chamber of Deputies since the establishment of the Czech Republic. At the beginning of the work, the author defines the concept of referendum and further categorizes the referendums according to the functions in which people can initiate them, the time when they are held, whether the obligation is to be performed, whether their results are binding, what their subject can be, what territory they are taking, their legislation form and whether judicial review is possible. This categorization is supplemented by examples of legal regulations of referendums from selected European Union countries (including the Czech Republic) and Switzerland. Categorization of referendums are used in the analysis of proposals, to which the second part of this paper is devoted. It is possible, for example, to find out how many proposals were submitted to the Chamber of Deputies since the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra ústavního právacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV