Využití aktivit v přírodě ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů na základní škole (aplikováno pro předmět angličtina)
Use of Outdoor Activities in Teaching General Educational Subjects at Elementary Scholls (aplicated for English language)
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/9174/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9174Identifikátory
SIS: 29803
Kolekce
- Kvalifikační práce [8874]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Turčová, Ivana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Sporty v přírodě
Datum obhajoby
9. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Název: Využití her a aktivit v přírodě v základním vzdělávání dětí na 1. stupni ZŠ, se zaměřením na předmět Anglický jazyk. Cíl práce: Vytvořit sborník her využitelných ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. Součástí cíle je také ověření sborníku her ve vyučování při hodinách angličtiny, sledování vhodnosti i průběhu vybraných her a reakce dětí na hry a aktivity v přírodním prostředí. Metody: Výzkumné šetření je rozděleno na dvě části. První část je věnována hlavně shromažďování dat z literatury, výběrem vhodných her a aktivit v přírodě. Ve druhé části jsme se věnovali ověřování a aplikaci her. Zkoumali jsme použitelnost a vhodnost her a reakce dětí na hry v přírodním prostředí. Jako metoda sběru dat bylo použito anketní šetření mezi učiteli. Spolupracující učitelé realizovali hry v hodinách AJ po dobu 2 měsíců, své názory, postřehy a odezvu poté shrnuli v připravené anketě, jejíž výsledky jsme zpracovali a zhodnotili. Jako součást sběru dat jsme také využili informační sondu pro děti. Její výsledky nám umožňují postřehnout přímé reakce dětí na prožité aktivity a hry, které přinášíme zpracované. Výsledky: Shromáždili jsme dostatečné množství her v přírodě vhodných pro výuku anglického jazyka. Tyto hry jsme vyzkoušeli, ověřili v praxi a na základě tohoto praktického ověření jsme...
Title: Use of outdoor activities in teaching general educational subjects at elementary schools, specialized for English. Goal: The goal is to create a textbook of games and activities available for teaching English at elementary schools. Part of the purpose is also the inclusion ofthe games in English lessons at schools, observation of propriety and process of the activities, and the children's reactions to the games in the natural environment. Methods: Research was divided into two parts. The first part was to collect facts from literature and select suitable games and activities in nature. We tested and played those games in the second part of the research. We examined the usability and propriety ofthe games and the children's reactions to them. The main method we used for data collecting was a questionnaire for teachers. The cooperating teachers had incorporated the games into their English lessons for two months. Then they summarized their opinions and thoughts in the prepared questionnaire, the results ofwhich are evaluated and presented. As a part of the data collecting we also used an informational probe for children. The results of the probe helped us to catch sight ofthe children's immediate reactions to their experience ofthe activities andgames. Results: We gathered a lot of outdoor...