Zobrazit minimální záznam

Legal literacy of high school students and its development via moot courts and mock trials
dc.contributor.advisorUrban, Michal
dc.creatorAdámková, Klára
dc.date.accessioned2017-10-17T08:08:41Z
dc.date.available2017-10-17T08:08:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92324
dc.description.abstract65 Summary This thesis describes legal literacy, importance of its development especially among young people and moot courts and mock trials as a method of its development. Legal literacy is important social topic, which is not sufficiently covered by academic literature. This thesis endeavours to describe the importance of legal literacy for individuals as well as for whole society using available sources. Particular consideration is given to legal literacy of young people, who have the opportunity to influence the society in long term perspective. Legal literacy development of young people can be realized by performing moot court or mock trial. These interactive teaching methods allow students to actively participate on their education. This increases students' interest in subject matter. This thesis analyzes these methods and determines that these are effective methods of legal literacy development. This is based on both theoretical and empirical research. Empirical data were acquired by questionnaire survey realized among 240 high school students, who attended moot court or mock trial organised within Street Law programme at Law Faculty of Charles University in 2016 or 2017. Keywords legal literacy, moot court, mock trial Thesis title Legal literacy of high school students and its development via moot...en_US
dc.description.abstract64 Abstrakt Obsahem této diplomové práce je popis pojmu právní gramotnosti, důležitosti jejího rozvoje především u mladých lidí, a simulovaných soudů jako jedné z metod jejího rozvíjení. Téma právní gramotnosti je společensky významným tématem, kterému není věnována v odborné literatuře dostatečná pozornost. Tato práce se proto snaží zmapovat dostupné prameny a popsat význam právní gramotnosti pro společnost i jednotlivce. Zvláštní pozornost je věnována právní gramotnosti mladých lidí, kteří mají z dlouhodobé perspektivy největší potenciál ovlivnit společnost. V rámci rozvíjení právní gramotnosti u této skupiny se jako jedna z metod používá simulovaný soud. Tato interaktivní metoda umožňuje studentům aktivně participovat na výuce a tím zvyšuje zájem studentů o probíranou látku. Tato práce se této metodě věnuje a na základě teoretických argumentů i empirických dat dochází k závěru, že tato metoda je pro rozvoj právní gramotnosti efektivní. Empirická data byla získána pomocí dotazníkového šetření mezi 240 středoškolskými studenty, kteří se zúčastnili simulovaného soudu v letech 2016 a 2017 v rámci programu Street Law na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Klíčová slova právní gramotnost, simulovaný soud Název diplomové práce Právní gramotnost studentů středních škol a její rozvoj pomocí simulovaných soudůcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectlegal literacyen_US
dc.subjectmoot courten_US
dc.subjectmock trialen_US
dc.subjectprávní gramotnostcs_CZ
dc.subjectsimulovaný soudcs_CZ
dc.titlePrávní gramotnost studentů středních škol a její rozvoj pomocí simulovaných soudůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-26
dc.description.departmentKatedra politologie a sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Politology and Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId177090
dc.title.translatedLegal literacy of high school students and its development via moot courts and mock trialsen_US
dc.contributor.refereeHavel, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra politologie a sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Politology and Sociologyen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs64 Abstrakt Obsahem této diplomové práce je popis pojmu právní gramotnosti, důležitosti jejího rozvoje především u mladých lidí, a simulovaných soudů jako jedné z metod jejího rozvíjení. Téma právní gramotnosti je společensky významným tématem, kterému není věnována v odborné literatuře dostatečná pozornost. Tato práce se proto snaží zmapovat dostupné prameny a popsat význam právní gramotnosti pro společnost i jednotlivce. Zvláštní pozornost je věnována právní gramotnosti mladých lidí, kteří mají z dlouhodobé perspektivy největší potenciál ovlivnit společnost. V rámci rozvíjení právní gramotnosti u této skupiny se jako jedna z metod používá simulovaný soud. Tato interaktivní metoda umožňuje studentům aktivně participovat na výuce a tím zvyšuje zájem studentů o probíranou látku. Tato práce se této metodě věnuje a na základě teoretických argumentů i empirických dat dochází k závěru, že tato metoda je pro rozvoj právní gramotnosti efektivní. Empirická data byla získána pomocí dotazníkového šetření mezi 240 středoškolskými studenty, kteří se zúčastnili simulovaného soudu v letech 2016 a 2017 v rámci programu Street Law na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Klíčová slova právní gramotnost, simulovaný soud Název diplomové práce Právní gramotnost studentů středních škol a její rozvoj pomocí simulovaných soudůcs_CZ
uk.abstract.en65 Summary This thesis describes legal literacy, importance of its development especially among young people and moot courts and mock trials as a method of its development. Legal literacy is important social topic, which is not sufficiently covered by academic literature. This thesis endeavours to describe the importance of legal literacy for individuals as well as for whole society using available sources. Particular consideration is given to legal literacy of young people, who have the opportunity to influence the society in long term perspective. Legal literacy development of young people can be realized by performing moot court or mock trial. These interactive teaching methods allow students to actively participate on their education. This increases students' interest in subject matter. This thesis analyzes these methods and determines that these are effective methods of legal literacy development. This is based on both theoretical and empirical research. Empirical data were acquired by questionnaire survey realized among 240 high school students, who attended moot court or mock trial organised within Street Law programme at Law Faculty of Charles University in 2016 or 2017. Keywords legal literacy, moot court, mock trial Thesis title Legal literacy of high school students and its development via moot...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra politologie a sociologiecs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV