Zobrazit minimální záznam

The Influence of Autism on the Siblings of Children with Autism
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorSchöffelová, Miroslava
dc.date.accessioned2017-04-03T09:43:46Z
dc.date.available2017-04-03T09:43:46Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9257
dc.description.abstractTato práce se zabývá rodinami dětí s poruchami autistického spektra, se zaměřením na jejich sourozence. V první části jsou nastíněna teoretická východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje především na problematiku rodin dětí s autismem, ovlivnění jejich funkcí a potíže, které mohou vlivem přítomnosti dítěte s autismem v rodině nastat. Dalším zkoumaným tématem je přítomnost dalších dětí v rodině a vliv sourozence s autismem na ně, včetně možností profesionální i neprofesionální pomoci těmto dětem či předcházení možných potíží. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů předkládané diplomové práce použila autorka kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu - konkrétně rozhovory se sourozenci, dotazníkové šetření a pozorování. Rodiny, které se na výzkumu podílely, jsou nejdříve stručně představeny, poté jsou prezentovány názory rodičů na téma dalších dětí v rodině, sourozeneckých vztahů a obav a přání s tím souvisejících. Hlavní část je zaměřena na popis nejdůležitějších oblastí, ve kterých jsou sourozenci dětí s autismem ovlivněny. V poslední části jsou pak popsány současné možnosti profesionální pomoci sourozencům dětí s autismem v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with the families of children with disorders of the autistic spectrum, focusing on their siblings. The fírst part outlines the theoretical data concerning this issue. This part principally focuses on the issue of the families of children with autism, how it affects them, and the diffículties that can arise when there is a child with autism in a family. Another topič examined is the presence of other children in the family and the effect a sibling with autism has on them, including the professional or non-professional means of assisting these children or of overcoming any diffículties. The research part presents the results of the investigations. In order to achieve the aims of this thesis the author has used a combination of a quantative and qualitative approach - specifícally interviews with siblings, questionnaire surveys and monitoring. The families involved in the research are first briefly presented, followed the opinions of parents on the theme of the other children in the family, sibling relationships and the associated worries and desires. The main part focuses on a description of the most important aspects affecting the siblings of a child with autism. The finál part then describes the currently available means of helping the siblings of children with autism in the Czech Republicen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVliv autismu na sourozence dětí s autismemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22265
dc.title.translatedThe Influence of Autism on the Siblings of Children with Autismen_US
dc.contributor.refereeČerná, Marie
dc.identifier.aleph001096646
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá rodinami dětí s poruchami autistického spektra, se zaměřením na jejich sourozence. V první části jsou nastíněna teoretická východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje především na problematiku rodin dětí s autismem, ovlivnění jejich funkcí a potíže, které mohou vlivem přítomnosti dítěte s autismem v rodině nastat. Dalším zkoumaným tématem je přítomnost dalších dětí v rodině a vliv sourozence s autismem na ně, včetně možností profesionální i neprofesionální pomoci těmto dětem či předcházení možných potíží. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů předkládané diplomové práce použila autorka kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu - konkrétně rozhovory se sourozenci, dotazníkové šetření a pozorování. Rodiny, které se na výzkumu podílely, jsou nejdříve stručně představeny, poté jsou prezentovány názory rodičů na téma dalších dětí v rodině, sourozeneckých vztahů a obav a přání s tím souvisejících. Hlavní část je zaměřena na popis nejdůležitějších oblastí, ve kterých jsou sourozenci dětí s autismem ovlivněny. V poslední části jsou pak popsány současné možnosti profesionální pomoci sourozencům dětí s autismem v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the families of children with disorders of the autistic spectrum, focusing on their siblings. The fírst part outlines the theoretical data concerning this issue. This part principally focuses on the issue of the families of children with autism, how it affects them, and the diffículties that can arise when there is a child with autism in a family. Another topič examined is the presence of other children in the family and the effect a sibling with autism has on them, including the professional or non-professional means of assisting these children or of overcoming any diffículties. The research part presents the results of the investigations. In order to achieve the aims of this thesis the author has used a combination of a quantative and qualitative approach - specifícally interviews with siblings, questionnaire surveys and monitoring. The families involved in the research are first briefly presented, followed the opinions of parents on the theme of the other children in the family, sibling relationships and the associated worries and desires. The main part focuses on a description of the most important aspects affecting the siblings of a child with autism. The finál part then describes the currently available means of helping the siblings of children with autism in the Czech Republicen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010966460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV