Psychomotorický vývoj dětí předškolního věku se sluchovou vadou - možnosti fyzioterapeutické intervence
Psychomotor development of preschool children with hearing empairment - possibilities of psychotherapeutical intervention
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92606Identifikátory
SIS: 189050
Kolekce
- Kvalifikační práce [1780]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zounková, Irena
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
25. 5. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Psychomotorický vývoj, sluchové postižení, vestibulární systém, jemná motorika, hrubá motorika, rovnováhaKlíčová slova (anglicky)
Psychomotor development, hearing impairment, vestibular system, manual dexterity, general motor skills, balanceBakalářská práce na téma Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením v předškolním věku - možnosti fyzioterapeutické intervence je zpracována formou rešerše s kazuistikou. Práce je rozdělena do tři částí. První část se věnuje základním informacím o sluchovém postižení a úvodu do specifik vzdělávání, výchovy a psychomotorického vývoje dítěte v předškolním věku. Hlavní část je zaměřena především na senzomotorické deficity, které jsou spojené se sluchovými problémy u dětí. Je zde uvedeno mnoho studii, které se již tomuto tématu v minulosti věnovaly. Třetí, praktická, část obsahuje kazuistiky dvou dětí - jednoho zdravého a jednoho s percepční sluchovou poruchou. Na základě uvedených studií bylo provedeno u obou dětí vyšetření senzomotorických funkcí a jejich porovnání.
Bachelor thesis on Psychomotor development of preschool children with hearing impairment - possibilities of physiotherapeutic intervention is processed in the form of case study research. The work is divided into three parts. The first part contains basic information about a hearing impairment and an interduction into specifics of education and psychomotor development of a preschool child. The main part of the work is concetrated on senzomotor deficits that are conected to hearing impairment of children. Lot of studies concerning this topic are comprised in this part. The third, practical, part contains a case study of two children - one healthy and one with a perceptional hearing defect. Based on the mentioned studies an examination with later comparism of senzomotor functions of both children was performed.