dc.contributor.advisor | Dykast, Roman | |
dc.creator | Solfronková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-10-26T09:56:47Z | |
dc.date.available | 2017-10-26T09:56:47Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92685 | |
dc.description.abstract | Tato práce vychází z termínu použitého v díle H. H. Eggebrechta Hudba a krásno, tedy z termínu "špatná hudba". Práce představuje čtyři rozdílné hudební teorie Theodora Adorna, Hans Heinricha Eggebrechta, Umberta Eca a Rogera Scrutona. Práce mapuje myšlenky jednotlivých autorů a zaměřuje se primárně na části, které autoři věnovali tématu problematické hudby. V závěrečné části práce je ukázáno v jakých bodech se autoři liší, případně jakým způsobem jeden na druhého reagují. Jednotlivé podkapitoly jsou řazeny podle pojmů, které se nacházejí v teoriích u všech autorů. Cílem této práce je, spolu s představením jednotlivých přístupů, především poukázat na to, zda lze, i přes rozdílné přístupy a rozdíly v terminologiích, sjednotit koncepce jednotlivých autorů pod jeden stejný pojem. Tedy pojem špatná hudba. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The basis for this thesis, "bad music", is the term utilized in the book by H. H. Eggebrecht, Music and Beautiful. The work presents four different theories from Theodor Adorno, Hans Heinrich Eggebrecht, Umberto Eco and Roger Scruton, which maps the ideas of the individual authors and focuses primarily on the sections that the authors devoted to the topic of problematic music. The final part of the thesis explains those points where the authors differ, or how they respond to each other. All the authors classify their individual subchapters in accordance to the subject matter contain in the theories. The objective of this thesis, together with a presentation of the individual approaches, is to demonstrate whether it is achievable, despite the contrasts in approaches and differences in terminology, to unify the concepts of the individual authors under one identical term, namely the term of bad music. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | bad music|mass culture|valuation of music|light music | en_US |
dc.subject | špatná hudba|masová kultura|hodnocení hudby|lehká hudba | cs_CZ |
dc.title | Pojem "špatná hudba" z hlediska vývoje estetických norem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-12 | |
dc.description.department | Katedra estetiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Aestetics | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 166803 | |
dc.title.translated | The notion "bad music" viewed in terms of development of aesthetic norm | en_US |
dc.contributor.referee | Soško, Vladimír | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Estetika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aesthetics | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra estetiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Aestetics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Estetika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Aesthetics | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce vychází z termínu použitého v díle H. H. Eggebrechta Hudba a krásno, tedy z termínu "špatná hudba". Práce představuje čtyři rozdílné hudební teorie Theodora Adorna, Hans Heinricha Eggebrechta, Umberta Eca a Rogera Scrutona. Práce mapuje myšlenky jednotlivých autorů a zaměřuje se primárně na části, které autoři věnovali tématu problematické hudby. V závěrečné části práce je ukázáno v jakých bodech se autoři liší, případně jakým způsobem jeden na druhého reagují. Jednotlivé podkapitoly jsou řazeny podle pojmů, které se nacházejí v teoriích u všech autorů. Cílem této práce je, spolu s představením jednotlivých přístupů, především poukázat na to, zda lze, i přes rozdílné přístupy a rozdíly v terminologiích, sjednotit koncepce jednotlivých autorů pod jeden stejný pojem. Tedy pojem špatná hudba. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The basis for this thesis, "bad music", is the term utilized in the book by H. H. Eggebrecht, Music and Beautiful. The work presents four different theories from Theodor Adorno, Hans Heinrich Eggebrecht, Umberto Eco and Roger Scruton, which maps the ideas of the individual authors and focuses primarily on the sections that the authors devoted to the topic of problematic music. The final part of the thesis explains those points where the authors differ, or how they respond to each other. All the authors classify their individual subchapters in accordance to the subject matter contain in the theories. The objective of this thesis, together with a presentation of the individual approaches, is to demonstrate whether it is achievable, despite the contrasts in approaches and differences in terminology, to unify the concepts of the individual authors under one identical term, namely the term of bad music. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetiky | cs_CZ |