Zobrazit minimální záznam

The notion "bad music" viewed in terms of development of aesthetic norm
dc.contributor.advisorDykast, Roman
dc.creatorSolfronková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-10-26T09:56:47Z
dc.date.available2017-10-26T09:56:47Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92685
dc.description.abstractTato práce vychází z termínu použitého v díle H. H. Eggebrechta Hudba a krásno, tedy z termínu "špatná hudba". Práce představuje čtyři rozdílné hudební teorie Theodora Adorna, Hans Heinricha Eggebrechta, Umberta Eca a Rogera Scrutona. Práce mapuje myšlenky jednotlivých autorů a zaměřuje se primárně na části, které autoři věnovali tématu problematické hudby. V závěrečné části práce je ukázáno v jakých bodech se autoři liší, případně jakým způsobem jeden na druhého reagují. Jednotlivé podkapitoly jsou řazeny podle pojmů, které se nacházejí v teoriích u všech autorů. Cílem této práce je, spolu s představením jednotlivých přístupů, především poukázat na to, zda lze, i přes rozdílné přístupy a rozdíly v terminologiích, sjednotit koncepce jednotlivých autorů pod jeden stejný pojem. Tedy pojem špatná hudba.cs_CZ
dc.description.abstractThe basis for this thesis, "bad music", is the term utilized in the book by H. H. Eggebrecht, Music and Beautiful. The work presents four different theories from Theodor Adorno, Hans Heinrich Eggebrecht, Umberto Eco and Roger Scruton, which maps the ideas of the individual authors and focuses primarily on the sections that the authors devoted to the topic of problematic music. The final part of the thesis explains those points where the authors differ, or how they respond to each other. All the authors classify their individual subchapters in accordance to the subject matter contain in the theories. The objective of this thesis, together with a presentation of the individual approaches, is to demonstrate whether it is achievable, despite the contrasts in approaches and differences in terminology, to unify the concepts of the individual authors under one identical term, namely the term of bad music.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbad music|mass culture|valuation of music|light musicen_US
dc.subjectšpatná hudba|masová kultura|hodnocení hudby|lehká hudbacs_CZ
dc.titlePojem "špatná hudba" z hlediska vývoje estetických noremcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-12
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId166803
dc.title.translatedThe notion "bad music" viewed in terms of development of aesthetic normen_US
dc.contributor.refereeSoško, Vladimír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce vychází z termínu použitého v díle H. H. Eggebrechta Hudba a krásno, tedy z termínu "špatná hudba". Práce představuje čtyři rozdílné hudební teorie Theodora Adorna, Hans Heinricha Eggebrechta, Umberta Eca a Rogera Scrutona. Práce mapuje myšlenky jednotlivých autorů a zaměřuje se primárně na části, které autoři věnovali tématu problematické hudby. V závěrečné části práce je ukázáno v jakých bodech se autoři liší, případně jakým způsobem jeden na druhého reagují. Jednotlivé podkapitoly jsou řazeny podle pojmů, které se nacházejí v teoriích u všech autorů. Cílem této práce je, spolu s představením jednotlivých přístupů, především poukázat na to, zda lze, i přes rozdílné přístupy a rozdíly v terminologiích, sjednotit koncepce jednotlivých autorů pod jeden stejný pojem. Tedy pojem špatná hudba.cs_CZ
uk.abstract.enThe basis for this thesis, "bad music", is the term utilized in the book by H. H. Eggebrecht, Music and Beautiful. The work presents four different theories from Theodor Adorno, Hans Heinrich Eggebrecht, Umberto Eco and Roger Scruton, which maps the ideas of the individual authors and focuses primarily on the sections that the authors devoted to the topic of problematic music. The final part of the thesis explains those points where the authors differ, or how they respond to each other. All the authors classify their individual subchapters in accordance to the subject matter contain in the theories. The objective of this thesis, together with a presentation of the individual approaches, is to demonstrate whether it is achievable, despite the contrasts in approaches and differences in terminology, to unify the concepts of the individual authors under one identical term, namely the term of bad music.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV