Představy a interpretace zlomků u žáků 5. ročníku základní školy
Perception and Interpretation of Fractions by Pupils in the 5th Grade of Primary School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9277Identifikátory
SIS: 22487
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macháčková, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
17. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Základní částí této diplomové práce je klasifikace úloh získaných v šetření zaměřeném na zjišťování představ zlomků u žáků pátých ročníků základních škol. Předmětem experimentu, který jsem uskutečnila ve čtyřech různých třídách, je soubor čtyř úkolů. Vytvořené úlohy jsem utřídila podle několika hledisek. Jedná se především o klasifikaci tematickou, klasifikaci podle typu úloh a podle zastoupených interpretací zlomků. Snažila jsem se najít taková hlediska, která vypovídají o tom, jaké představy a znalosti o zlomcích žáci pátých tříd mají. Podle získaných výsledků myslím, že se mi tento cíl podařilo splnit. Během práce s úlohami jsem zjistila, že nashromážděný materiál je souborem velkého množství pestrých úloh, které mohou být podkladem pro další zkoumání.
The essential part of this diploma thesis is a classification of works obtained from an investigation aimed on determination of conceptions of fractions by pupils in the fifth form of the primary school. The experiment consists of four tasks, which were given to children in four different classes. I have classified produced works according to bases of division, which I had established. Mainly concerned classifications are the thematic classifying, classifying in accordance with the "type of children's works" and classifying based on occurred interpretations of fractions. I was trying to find such criterions that would state in evidence of what conceptions and knowledge of fractions do the pupils in the fifth form have. According to gained results I think that I fulfilled this goal. When I was sorting the works of children, I found out that there is a huge amount of large-scaled works that can become basis for another research.