Zobrazit minimální záznam

CLIL. Integrace jazykové a odborné výuky
dc.contributor.advisorHofmannová, Marie
dc.creatorTejkalová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-03T09:49:07Z
dc.date.available2017-04-03T09:49:07Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9279
dc.description.abstractIntegrovaná výuka jazyka a odborného předmětu (CLIL) je současný trend ve vyučování. Jedná se o situace, kde se odborný předmět nebo jeho část vyučuje prostřednictvím cizího jazyka. Tato práce se soustředí na matematiku v angličtině. Mým cílem bylo potvrdit nebo vyvrátit následující hypotézu: CLIL je pro žáky motivující a je možné ho zařadit do běžné výuky. V první části své práce jsem se soustředila na metodologii související s CLILem, analyzovala jsem jak teorie, metody a strategie výuky jazyků, tak současné trendy ve vzdělávání. Druhou část tvořil krátký průzkum realizace CLILu v Praze a názorů a postojů představitelů příslušných škol. Ve třetí části prezentuji podrobný plán hodiny CLILu spolu s analýzou a reflexí čtyř vyučovacích pokusů. Hodina byla pro žáky skutečně motivující, učitelé ji hodnotili jako přínosnou; vysoce hodnoceny byly i použité metody. Nicméně pro úspěšné zařazení CLILu do výuky na českých školách je třeba se vypořádat s řadou překážek.cs_CZ
dc.description.abstractContent and Language Integrated Learning (CLIL) is a contemporary trend in education. It refers to every situation where a subject or its part is taught in a foreign language. The focus of this work is Mathematics in English. My aim was to confirm or reject the hypothesis of CLIL being motivating for the students and possible to implement in the Czech educational system. In the first part of this work, I focused on methodology related to CLIL, analyzing the language-teaching and general educational theories, methods and strategies used in CLIL lessons. The second part consisted of a minor survey on CLIL implementation in Prague and related opinions and attitudes of the school representatives. The third part presented detailed description of a CLIL lesson plan and reflection on my four teaching experiments. The CLIL lesson proved to be motivating for the students and seen as beneficial by the teachers, the methods chosen were appreciated; however, there are several issues that need to be dealt with in terms of successful CLIL implementation in the Czech Republic.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleCLIL. Content and Language Integrated Learningen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-25
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22169
dc.title.translatedCLIL. Integrace jazykové a odborné výukycs_CZ
dc.contributor.refereeNovotná, Jarmila
dc.identifier.aleph000799768
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csIntegrovaná výuka jazyka a odborného předmětu (CLIL) je současný trend ve vyučování. Jedná se o situace, kde se odborný předmět nebo jeho část vyučuje prostřednictvím cizího jazyka. Tato práce se soustředí na matematiku v angličtině. Mým cílem bylo potvrdit nebo vyvrátit následující hypotézu: CLIL je pro žáky motivující a je možné ho zařadit do běžné výuky. V první části své práce jsem se soustředila na metodologii související s CLILem, analyzovala jsem jak teorie, metody a strategie výuky jazyků, tak současné trendy ve vzdělávání. Druhou část tvořil krátký průzkum realizace CLILu v Praze a názorů a postojů představitelů příslušných škol. Ve třetí části prezentuji podrobný plán hodiny CLILu spolu s analýzou a reflexí čtyř vyučovacích pokusů. Hodina byla pro žáky skutečně motivující, učitelé ji hodnotili jako přínosnou; vysoce hodnoceny byly i použité metody. Nicméně pro úspěšné zařazení CLILu do výuky na českých školách je třeba se vypořádat s řadou překážek.cs_CZ
uk.abstract.enContent and Language Integrated Learning (CLIL) is a contemporary trend in education. It refers to every situation where a subject or its part is taught in a foreign language. The focus of this work is Mathematics in English. My aim was to confirm or reject the hypothesis of CLIL being motivating for the students and possible to implement in the Czech educational system. In the first part of this work, I focused on methodology related to CLIL, analyzing the language-teaching and general educational theories, methods and strategies used in CLIL lessons. The second part consisted of a minor survey on CLIL implementation in Prague and related opinions and attitudes of the school representatives. The third part presented detailed description of a CLIL lesson plan and reflection on my four teaching experiments. The CLIL lesson proved to be motivating for the students and seen as beneficial by the teachers, the methods chosen were appreciated; however, there are several issues that need to be dealt with in terms of successful CLIL implementation in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990007997680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV