Zobrazit minimální záznam

Antonín Hudeček's Painting around 1900
dc.contributor.advisorPrahl, Roman
dc.creatorKubík, Petr
dc.date.accessioned2017-11-10T11:00:30Z
dc.date.available2017-11-10T11:00:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93088
dc.description.abstractThe diploma work deals with the paintings of Antonín Hudeček from around 1900, which are viewed from two positions. The first thematic area includes the analysis of selected thought sources (the topic of a soul or a mood in the art), the motives (mirroring) and the themes (bathing boys) of Hudeček's paintings, which are treated with regard to the period art criticism a thought currents. The second part is made by analysis of some art sources which were essential for Antonín Hudeček's paintings around 1900. These were especially Hudeček's training with figuralists in Prague and Munich and the possible foreign inspiration, most importantly from the context of the contemporary art colonies and informal art groups. Fundamental theme of the work is the relationship of figure and landscape in the work of Antonín Hudeček around 1900. The catalogue of Hudeček's paintings from this period and excerpts from selected periodicals serve as the main methodological tool for comparison of Hudeček's work with other artists. Hudeček's schematic biography is also presented in the appendix of the work.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá malbami Antonína Hudečka z doby okolo roku 1900, které jsou nahlíženy ze dvou pozic. Do prvního tematického okruhu spadá rozbor vybraných vzájemně propojených myšlenkových zdrojů (úvahy o duši a náladě v umění), motivů (zrcadlení) a námětů (koupání chlapců), vyskytujících se v Hudečkových obrazech, k nimž je přistupováno s ohledem k dobové výtvarné kritice a myšlenkovým proudům. Druhý okruh tvoří analýza některých širších uměleckých zdrojů zásadních pro malby Antonína Hudečka ze sledovaného období, tj. jeho školení u figuralistů v Praze a v Mnichově a možné zahraniční inspirace, s bližším přihlédnutím k fenoménu dobových uměleckých kolonií a neformálních uskupení. Zásadním tématem prolínajícím se celou prací je vztah figury a krajiny v díle Antonína Hudečka na přelomu 19. a 20. století. Za hlavní metodologický nástroj pro komparaci Hudečkových maleb s tvorbou jiných umělců slouží katalog Hudečkových děl ze sledovaného období a excerpce vybraných dobových periodik. V rámci příloh přináší tato práce také Hudečkův schematický životopis.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAntonín Hudeček|krajinomalba|malby kolem roku 1900|umělecké kolonie|koupání|zrcadlení|figura a krajinacs_CZ
dc.subjectAntonín Hudeček|landscape|paintings around 1900|art colonies|bathing|mirroring|figure and landscapeen_US
dc.titleMalby Antonína Hudečka kolem roku 1900cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-14
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId174330
dc.title.translatedAntonín Hudeček's Painting around 1900en_US
dc.contributor.refereeRakušanová, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá malbami Antonína Hudečka z doby okolo roku 1900, které jsou nahlíženy ze dvou pozic. Do prvního tematického okruhu spadá rozbor vybraných vzájemně propojených myšlenkových zdrojů (úvahy o duši a náladě v umění), motivů (zrcadlení) a námětů (koupání chlapců), vyskytujících se v Hudečkových obrazech, k nimž je přistupováno s ohledem k dobové výtvarné kritice a myšlenkovým proudům. Druhý okruh tvoří analýza některých širších uměleckých zdrojů zásadních pro malby Antonína Hudečka ze sledovaného období, tj. jeho školení u figuralistů v Praze a v Mnichově a možné zahraniční inspirace, s bližším přihlédnutím k fenoménu dobových uměleckých kolonií a neformálních uskupení. Zásadním tématem prolínajícím se celou prací je vztah figury a krajiny v díle Antonína Hudečka na přelomu 19. a 20. století. Za hlavní metodologický nástroj pro komparaci Hudečkových maleb s tvorbou jiných umělců slouží katalog Hudečkových děl ze sledovaného období a excerpce vybraných dobových periodik. V rámci příloh přináší tato práce také Hudečkův schematický životopis.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma work deals with the paintings of Antonín Hudeček from around 1900, which are viewed from two positions. The first thematic area includes the analysis of selected thought sources (the topic of a soul or a mood in the art), the motives (mirroring) and the themes (bathing boys) of Hudeček's paintings, which are treated with regard to the period art criticism a thought currents. The second part is made by analysis of some art sources which were essential for Antonín Hudeček's paintings around 1900. These were especially Hudeček's training with figuralists in Prague and Munich and the possible foreign inspiration, most importantly from the context of the contemporary art colonies and informal art groups. Fundamental theme of the work is the relationship of figure and landscape in the work of Antonín Hudeček around 1900. The catalogue of Hudeček's paintings from this period and excerpts from selected periodicals serve as the main methodological tool for comparison of Hudeček's work with other artists. Hudeček's schematic biography is also presented in the appendix of the work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV