Školní a mimoškolní četba žáků středního odborného učiliště a nástavbového studia
The School- and Out-of-School Reading of Pupils of Secondary Schools and Preparatory Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9366Identifikátory
SIS: 22273
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klusák, Miroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
23. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato diplomová práce se zabývá tématem čtenářství. Formou kvalitativního výzkumu mapuje četbu žáků středního odborného učiliště a nástavbového studia, tedy mladých lidí ve věku 1 5 - 3 2 let. Zabývá se především dvěma tématy, a to procesem četby (výběrem knihy, četbou knihy a dozníváním knihy) a čtenářským vývojem. Formou individuálních rozhovorů pak zachycuje jemné aspekty čtenářství a prožitků, zněj plynoucích. Dále charakterizuje jednotlivá čtenářská stadia v závislosti na íyzickém věku čtenáře.
The diploma work addresses the topič of reading. By means of the qualitative research it analyzes reading of the pupils of the secondary professional school and secondary extension courses, i.e. young people 15-32 years old. Primarily, it deals with two topics: the process of reading (choice of the book, process of reading itself and subsiding of reading) and the reading evolution. Moreover, using individual interviews, it surveys other subtle aspects of reading and accompanying experience. Finally it characterizes individual readeťs stages according to the age of the child.