dc.contributor.advisor | Cikánová, Karla | |
dc.creator | Müllerová, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:10:53Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:10:53Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9379 | |
dc.description.abstract | Moje práce pojednává o důvodech a důsledcích střídání ročních dob. Dále o tom, jak se vyvíjel způsob zobrazování ročních dob ve výtvarném umění, seznamuje s nejznámějšími výtvarnými díly ztvárňujícími toto téma, jejich autory a malířskými styly. Obsahuje praktické ukázky zpracování tohoto tématu dětmi mladšího školního věku, při využití tradičních i méně obvyklých metod. Ukazuje, jak je možné toto téma využít v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem škol. 1.2 KLÍČOVÁ SLOVA Roční období. Slunovrat. Rovnodennost. Rámcový vzdělávací program. Environmentální výchova. Holandská krajinomalba. Renesance. Manýrismus. Barbizonská škola. Impresionismus. Expresionismus. Symbolismus. Secese. Kubismus. Surrealismus. Abstrakce. Interakce s uměleckým dílem. Experimentace s výtvarným prvky. Protisk. Koláž. Malba. Kresba. Objektová tvorba. Mozaika. Vitráž. Vosková rezerváž. Průsvit. Kašírování. Barevný kontrast. Světlostní kontrast. Teplotní kontrast. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Moje práce pojednává o důvodech a důsledcích střídání ročních dob. Dále o tom, jak se vyvíjel způsob zobrazování ročních dob ve výtvarném umění, seznamuje s nejznámějšími výtvarnými díly ztvárňujícími toto téma, jejich autory a malířskými styly. Obsahuje praktické ukázky zpracování tohoto tématu dětmi mladšího školního věku, při využití tradičních i méně obvyklých metod. Ukazuje, jak je možné toto téma využít v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem škol. 1.2 KLÍČOVÁ SLOVA Roční období. Slunovrat. Rovnodennost. Rámcový vzdělávací program. Environmentální výchova. Holandská krajinomalba. Renesance. Manýrismus. Barbizonská škola. Impresionismus. Expresionismus. Symbolismus. Secese. Kubismus. Surrealismus. Abstrakce. Interakce s uměleckým dílem. Experimentace s výtvarným prvky. Protisk. Koláž. Malba. Kresba. Objektová tvorba. Mozaika. Vitráž. Vosková rezerváž. Průsvit. Kašírování. Barevný kontrast. Světlostní kontrast. Teplotní kontrast. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Roční období a jejich výtvarný výraz | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-21 | |
dc.description.department | Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22573 | |
dc.title.translated | The Seasons of the Year and their Creative Expression | en_US |
dc.contributor.referee | Šamšula, Pavel | |
dc.identifier.aleph | 001226168 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Vychovatelství | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Vychovatelství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Moje práce pojednává o důvodech a důsledcích střídání ročních dob. Dále o tom, jak se vyvíjel způsob zobrazování ročních dob ve výtvarném umění, seznamuje s nejznámějšími výtvarnými díly ztvárňujícími toto téma, jejich autory a malířskými styly. Obsahuje praktické ukázky zpracování tohoto tématu dětmi mladšího školního věku, při využití tradičních i méně obvyklých metod. Ukazuje, jak je možné toto téma využít v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem škol. 1.2 KLÍČOVÁ SLOVA Roční období. Slunovrat. Rovnodennost. Rámcový vzdělávací program. Environmentální výchova. Holandská krajinomalba. Renesance. Manýrismus. Barbizonská škola. Impresionismus. Expresionismus. Symbolismus. Secese. Kubismus. Surrealismus. Abstrakce. Interakce s uměleckým dílem. Experimentace s výtvarným prvky. Protisk. Koláž. Malba. Kresba. Objektová tvorba. Mozaika. Vitráž. Vosková rezerváž. Průsvit. Kašírování. Barevný kontrast. Světlostní kontrast. Teplotní kontrast. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Moje práce pojednává o důvodech a důsledcích střídání ročních dob. Dále o tom, jak se vyvíjel způsob zobrazování ročních dob ve výtvarném umění, seznamuje s nejznámějšími výtvarnými díly ztvárňujícími toto téma, jejich autory a malířskými styly. Obsahuje praktické ukázky zpracování tohoto tématu dětmi mladšího školního věku, při využití tradičních i méně obvyklých metod. Ukazuje, jak je možné toto téma využít v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem škol. 1.2 KLÍČOVÁ SLOVA Roční období. Slunovrat. Rovnodennost. Rámcový vzdělávací program. Environmentální výchova. Holandská krajinomalba. Renesance. Manýrismus. Barbizonská škola. Impresionismus. Expresionismus. Symbolismus. Secese. Kubismus. Surrealismus. Abstrakce. Interakce s uměleckým dílem. Experimentace s výtvarným prvky. Protisk. Koláž. Malba. Kresba. Objektová tvorba. Mozaika. Vitráž. Vosková rezerváž. Průsvit. Kašírování. Barevný kontrast. Světlostní kontrast. Teplotní kontrast. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012261680106986 | |