Zobrazit minimální záznam

Czech folk scene and political persecution after 1977
dc.contributor.advisorČechura, Jaroslav
dc.creatorJeřábková, Kamila
dc.date.accessioned2017-12-08T10:51:28Z
dc.date.available2017-12-08T10:51:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93871
dc.description.abstractThesis Czech folk scene and political persecution after 1977, deals with the events in Czechoslovakia folk music scene after the release of Charter 77. Thesis is focused on members of the folk group Šafrán (Saffron). Studied period of time is placed between 1977 and the first half of the 80s in Czechoslovakia. Thesis is divided into two parts. Introduction of the thesis and its first part is dedicated to the political and cultural situation of the 70s of the 20th century. The second part of the thesis describes the origin and development of folk music as an independent musical genre in Czechoslovakia. The main aim of the thesis is a partial depiction of life situation of folk singer-songwriters in the specified time period. Thesis is based on chosen musician's personal memories of political persecution, which was directed against their work as well. The final part of the thesis is dedicated to the development and course of the secret police Action Asanace (Redevelopment). The event had an impact not only on the personal lives of these artists, but also on the further development of folk music in the late 20th century in Czechoslovakia.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Česká folková scéna a politická persekuce po roce 1977 se zabývá událostmi folkové scény v ČSSR po vydání Charty 77. DP je zaměřena zejména na členy folkového uskupení Šafrán. Časový úsek práce je tedy vymezen událostmi po roce 1977 až do první poloviny 80. let v tehdejším Československu. DP je rozdělena do dvou částí. Úvod práce a její první část je věnována politické a kulturní situaci sedmdesátých let 20. století. V druhé části práce je popsán vznik a vývoj folkové hudby jako samostatného hudebního žánru v ČSSR. Hlavním cílem práce je dílčí zachycení životní situace, ve které se nacházeli folkoví písničkáři v tomto určeném časovém období. Vychází z popisu osobních vzpomínek vybraných hudebníku na politickou persekuci, která se zaměřovala rovněž na jejich tvorbu. Závěrečná část diplomové práce je věnována vzniku a průběhu operace StB tzv. Akce Asanace. Akce měla dopad nejen na osobní život těchto tvůrců, ale také další vývoj folkové hudby v druhé polovině 20. století v Československu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectfolken_US
dc.subjectstandardizationen_US
dc.subjectexileen_US
dc.subjectAction sanitationen_US
dc.subjectSaffronen_US
dc.subjectsecret police operationsen_US
dc.subjectsongwriteren_US
dc.subjectCharter '77en_US
dc.subjectfolkcs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectexilcs_CZ
dc.subjectAkce asanacecs_CZ
dc.subjectŠafráncs_CZ
dc.subjectoperace StBcs_CZ
dc.subjectpísničkářcs_CZ
dc.subjectCharta 77cs_CZ
dc.titleČeská folková scéna a politická persekuce po roce 1977cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId189908
dc.title.translatedCzech folk scene and political persecution after 1977en_US
dc.contributor.refereeŠmíd, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of European Cultureen_US
thesis.degree.disciplineDějiny evropské kulturycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny evropské kulturycs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of European Cultureen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Česká folková scéna a politická persekuce po roce 1977 se zabývá událostmi folkové scény v ČSSR po vydání Charty 77. DP je zaměřena zejména na členy folkového uskupení Šafrán. Časový úsek práce je tedy vymezen událostmi po roce 1977 až do první poloviny 80. let v tehdejším Československu. DP je rozdělena do dvou částí. Úvod práce a její první část je věnována politické a kulturní situaci sedmdesátých let 20. století. V druhé části práce je popsán vznik a vývoj folkové hudby jako samostatného hudebního žánru v ČSSR. Hlavním cílem práce je dílčí zachycení životní situace, ve které se nacházeli folkoví písničkáři v tomto určeném časovém období. Vychází z popisu osobních vzpomínek vybraných hudebníku na politickou persekuci, která se zaměřovala rovněž na jejich tvorbu. Závěrečná část diplomové práce je věnována vzniku a průběhu operace StB tzv. Akce Asanace. Akce měla dopad nejen na osobní život těchto tvůrců, ale také další vývoj folkové hudby v druhé polovině 20. století v Československu.cs_CZ
uk.abstract.enThesis Czech folk scene and political persecution after 1977, deals with the events in Czechoslovakia folk music scene after the release of Charter 77. Thesis is focused on members of the folk group Šafrán (Saffron). Studied period of time is placed between 1977 and the first half of the 80s in Czechoslovakia. Thesis is divided into two parts. Introduction of the thesis and its first part is dedicated to the political and cultural situation of the 70s of the 20th century. The second part of the thesis describes the origin and development of folk music as an independent musical genre in Czechoslovakia. The main aim of the thesis is a partial depiction of life situation of folk singer-songwriters in the specified time period. Thesis is based on chosen musician's personal memories of political persecution, which was directed against their work as well. The final part of the thesis is dedicated to the development and course of the secret police Action Asanace (Redevelopment). The event had an impact not only on the personal lives of these artists, but also on the further development of folk music in the late 20th century in Czechoslovakia.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV