Zobrazit minimální záznam

dc.creatorNigrin, Tomáš
dc.date.accessioned2018-01-02T10:18:11Z
dc.date.available2018-01-02T10:18:11Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94096
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.subjectŽelezniční odvětví; Československé dráhy; dopravní politika; Československo; 70. a 80. léta 20. století.cs_CZ
dc.titleOd nepostradatelnosti ke stagnaci? Železniční odvětví v Československu v 70. a 80. letech 20. století.cs_CZ
dc.typehabilitační prácecs_CZ
dcterms.dateAccepted2017-12-13
dc.contributor.refereeJakubec, Ivan
dc.contributor.refereeSabol, Miroslav
dc.contributor.refereeTomeš, Zdeněk
thesis.degree.disciplineModerní dějinycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.author.affiliationFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.habilitation-board.chairmanKučera, Jaroslav
uk.habilitation-board.memberJančík, Drahomír
uk.habilitation-board.memberKvizda, Martin
uk.habilitation-board.memberSegert, Dieter
uk.habilitation-board.memberŠaroch, Stanislav
uk.abstract.csPráce se zabývá pozicí železničního odvětví v československé dopravní politice a potažmo v hospodářském systému v průběhu 70. a 80. let 20. století. Železniční odvětví patřilo na počátku 70. let k nepostradatelným pilířům československé ekonomiky. Proměna hospodářských podmínek, nárůst konkurence v podobě silniční dopravy a těžkosti československé ekonomiky přivedly na konci 80. let odvětví do hluboké stagnace. Práce analyzuje tento vývoj skrze pohled na aktéry a instituce, vnitřní mechanismy odvětví a analýzu stavu odvětví, respektive nejvýznamnější oblastí, kde se projevovaly slabiny systému. Stranou nezůstává pohled na zahraniční spolupráce a kontextualizace vývoje na většině sousedních železnicích. Stav železničního odvětví odhalil selhání systému při naplňování dopravní politiky vedoucí celé železniční odvětví ke stagnaci a k vyprázdnění jeho vnitřních rezerv.cs_CZ
uk.abstract.enThis text is focusing on the situation of the railway industry in the Czechoslovak transportation policy and in its economic system in the 1970´s and 1980´s. The railway industry used to be one of the most important pillars of the Czechoslovak economy at the beginning of 70´s. Changes in the economic conditions, raising competition with the road transportation and difficulties of the Czechoslovak economy led the railway industry to deep stagnation at the end of 80´s. This text analyses the development through a view on actors and institutions, inner mechanisms of the railway industry and the state of the railway industry in the fields where the weak points of the system were mostly visible. The development of international cooperation and also of the situation in most of the neighbouring railway companies helps to better contextualisation of the topic. The analysis of the state of railway industry showed a number of malfunctions of the economic system while filling the transportation policy framework and thus reducing the inner reserves in the industry.cs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV