Vzdělávání dětí z dětského domova
Education of Children from Foster Care
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/94413/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94413Identifikátory
SIS: 177631
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Janošová, Pavlína
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra učitelství
Datum obhajoby
26. 6. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Klíčová slova: vzdělávání, dětský domov, dětský domov se školou, diagnostický ústav, výchovný ústav, biologická rodina, osobnost vychovatele, motivace ke školní práci, hodnoty dětí, programy připravující na budoucí povoláníKlíčová slova (anglicky)
Key words: education, foster care, foster care and school, diagnostic institute, educational institute, biological family, the personality of educator, motivation for school work, the values of children, programs to prepare for future careersDiplomová práce "Vzdělávání dětí z dětského domova" se zabývá možnostmi vzdělávání dětí z dětského domova. Teoretická část pojednává v první kapitole o náhradní výchovné péči, zmiňuji zařízení, která ji zahrnují (dětský domov, dětský domov se školou, diagnostický ústav a výchovný ústav). Další část teoretické části tvoří legislativa a vzdělávání dětí v dětském domově, tato kapitola obsahuje všechny možné faktory, které mohou vzdělávání ovlivňovat (biologická rodina, osobnost vychovatele, motivace ke školní práci, hodnoty dětí). Poslední část teorie se zabývá programy, které podporují děti z dětského domova v jejich vzdělávání a přípravě na budoucí povolání. Práce vychází z rozhovorů s dvaceti respondenty, jejichž analýza je základem praktické části diplomové práce. Výzkumnou metodou byl strukturovaný rozhovor, výsledky jsou zpracované kvalitativním způsobem. Zkoumanou skupinu tvoří deset žen a deset mužů. Cílem diplomové práce je analýza vzdělávacího procesu dětí žijících v dětském domově a míra jeho úspěšnosti. Šlo o to zjistit, jakého nejvyššího vzdělávání takoví jedinci dosahují, a jak se následně uplatňují na trhu práce. V neposlední řadě bylo jejím cílem zjistit i to, jak je ke studiu motivovalo jejich okolí a jakou hodnotu pro ně vzdělání mělo, respektive má v současné době. Klíčová slova:...
The thesis "Education of Children from Foster Care" summarizes with possibilities of educating children from the foster care. The theoretical part addresses in the first chapter about alternative educational care, I mention that it includes (foster care, foster care and school, diagnostic institute and educational institute). Other part of the theoretical part consists of legislation and education of children from foster care, this chapter contains all the possible factors that can influence education (biological family, personality of educator, motivation for school work, the values of children). The last part deals with programs that support children from foster in the education and they preparing for a future career. This work is based on interviews with twenty respondents, which forms the practical part of the thesis. The research method was a structured interview, the results are processed in a qualitative manner. Investigated group consists of ten women and ten men. The purpose of this thesis is to analyze the educational process of children who living in a foster care and a measure of its success. It was about finding out what the highest education Theky reached and how then on the labor market. Finally, it aims to find out how motivated them to study their surroundings and what value had...