Vytvoření marketingové komunikace v rámci podnikatelského plánu nově vznikajícího e-shopu
Creation of markerting communication within the business plan of the new created e-shop
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94494Identifiers
Study Information System: 181624
Collections
- Kvalifikační práce [8832]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Dotazník, e-mailing, podpora prodeje, PPC reklama, SEO, sociální sítěKeywords (English)
Questionnaire, Email, Sales Support, PPC Advertising, SEO, Social MediaNázev: Vytvoření marketingové komunikace v rámci podnikatelského plánu nově vznikajícího e-shopu Cíle: Hlavním cílem závěrečné diplomové práce je vytvoření marketingové komunikace pro nově vznikající internetových obchod. Metody: K vypracování závěrečné diplomové práce byly využity teoretické i praktické znalosti internetového marketingu, které byly nabyty při studiu problematiky a v rámci dlouhodobého pracovního poměru v oblasti sociálních médií. Výsledky: Výsledkem závěrečné diplomové práce je vytvořená kampaň marketingové komunikace pro právě vznikající internetový obchod. Kampaň se zaměřuje především na reklamu na sociálních sítích a placenou PPC reklamu. Výhodou vytvořené marketingové komunikace je její praktická využitelnost v podnikatelském záměru, která bude realizována na začátku nového roku. Klíčová slova: Dotazník, e-mailing, podpora prodeje, PPC reklama, SEO, sociální sítě
Title: Creation of marketing communication within the business plan of the new created e-shop Objectives: The main goal of the final diploma thesis will be the creation of marketing communication for the new created online store. Methods: The theoretical and practical knowledge of internet marketing acquired during the study of the issue and in the long-term employment relationship in the area of social media was used to write the final diploma thesis. Results: The result of the final diploma thesis is the creation of a marketing communication campaign for the new internet shop. The campaign focuses on advertisement on social network and paid PPC advertisement. The advantage of the created marketing communication is its practical applicability in the business plan, which will be realized at the beginning of the new year. Keywords: Questionnaire, Email, Sales Support, PPC Advertising, SEO, Social Media