dc.contributor.advisor | Strnadová, Iva | |
dc.creator | Hubálovská, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T10:24:21Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T10:24:21Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9449 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá využíváním volného času u dětí s autismem, se zaměřením na děti mladšího školního věku. Klade si za cíl popsat zvláštnosti v trávení volného času u dětí s autismem a popsat současnou situaci nabízených volnočasových aktivit v regionu Prahy. V práci byla použita kombinace kvalitativních (případová studie, analýza rozhovorů) a kvantitativních (dotazníkové šetření) technik výzkumu. Témata jsou logicky řazena: první kapitola shrnuje základní pojmy důležité pro orientaci v problematice, stručně popisuje etiologii a typologii autismu, charakterizuje dítě s autismem mladšího školního věku, popisuje projevy autismu a zvláštnosti v jeho chování. Druhá kapitola se zabývá obecnou charakteristikou volného času a dále se zaměřuje na hru jako důležitou oblast diagnostiky v období mladšího školního věku a jejími specifiky u dětí s autismem. Třetí kapitola zkoumá možnosti využívání volného času pro děti s autismem v Praze. Následuje část dokladující na kazuistice dítěte mladšího školního věku zvláštnosti ve vývoji a ve způsobu chování ve volném čase u dětí s autismem, které jsou uvedeny v předchozím textu. Na základě praktických zkušeností jsou zde navrženy způsoby řešení některých problémových oblastí. Z dotazníkového šetření je zřejmé, které oblasti při poskytování volnočasových aktivit jsou... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This Diploma Thesis deals with the use of autistic children's free time and is aimed on the primary school children. It sets itself a goal to describe the specialities in spending of these children's free time and to investigate the present free time activities situation in Prague region. The combination of qualitative methods (case study, analysis of interview) and quantitative methods (questionnaire survey) was used in the Thesis. The topics are logically classified: the first chapter summarizes the basic terms which are important for the orientation in the problem. It briefly describes the autistic etiology, characterizes the autistic primary school age child and describes its behavior. The second chapter deals with the general characteristic of the free time, and next, it aims on the game as an important part of the primary school age and its specifics with the autistic children. The third chapter investigates the possibilities of the free time use for autistic children in Prague. The next chapter proves the specialities in the evolution and behavior in the free time, which are mentioned above, on the casuistry of the primary school age child. On the basis of the practical experiences the solutions to some problem areas are suggested here. The areas offering free time activities which are considered... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Problematika využití volného času u dětí s autismem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-24 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22509 | |
dc.title.translated | The Use of Free Time Activities with Autistic Children | en_US |
dc.contributor.referee | Hádková, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 001096199 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá využíváním volného času u dětí s autismem, se zaměřením na děti mladšího školního věku. Klade si za cíl popsat zvláštnosti v trávení volného času u dětí s autismem a popsat současnou situaci nabízených volnočasových aktivit v regionu Prahy. V práci byla použita kombinace kvalitativních (případová studie, analýza rozhovorů) a kvantitativních (dotazníkové šetření) technik výzkumu. Témata jsou logicky řazena: první kapitola shrnuje základní pojmy důležité pro orientaci v problematice, stručně popisuje etiologii a typologii autismu, charakterizuje dítě s autismem mladšího školního věku, popisuje projevy autismu a zvláštnosti v jeho chování. Druhá kapitola se zabývá obecnou charakteristikou volného času a dále se zaměřuje na hru jako důležitou oblast diagnostiky v období mladšího školního věku a jejími specifiky u dětí s autismem. Třetí kapitola zkoumá možnosti využívání volného času pro děti s autismem v Praze. Následuje část dokladující na kazuistice dítěte mladšího školního věku zvláštnosti ve vývoji a ve způsobu chování ve volném čase u dětí s autismem, které jsou uvedeny v předchozím textu. Na základě praktických zkušeností jsou zde navrženy způsoby řešení některých problémových oblastí. Z dotazníkového šetření je zřejmé, které oblasti při poskytování volnočasových aktivit jsou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This Diploma Thesis deals with the use of autistic children's free time and is aimed on the primary school children. It sets itself a goal to describe the specialities in spending of these children's free time and to investigate the present free time activities situation in Prague region. The combination of qualitative methods (case study, analysis of interview) and quantitative methods (questionnaire survey) was used in the Thesis. The topics are logically classified: the first chapter summarizes the basic terms which are important for the orientation in the problem. It briefly describes the autistic etiology, characterizes the autistic primary school age child and describes its behavior. The second chapter deals with the general characteristic of the free time, and next, it aims on the game as an important part of the primary school age and its specifics with the autistic children. The third chapter investigates the possibilities of the free time use for autistic children in Prague. The next chapter proves the specialities in the evolution and behavior in the free time, which are mentioned above, on the casuistry of the primary school age child. On the basis of the practical experiences the solutions to some problem areas are suggested here. The areas offering free time activities which are considered... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010961990106986 | |