Zobrazit minimální záznam

The Use of Free Time Activities with Autistic Children
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorHubálovská, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-03T10:24:21Z
dc.date.available2017-04-03T10:24:21Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/9449
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využíváním volného času u dětí s autismem, se zaměřením na děti mladšího školního věku. Klade si za cíl popsat zvláštnosti v trávení volného času u dětí s autismem a popsat současnou situaci nabízených volnočasových aktivit v regionu Prahy. V práci byla použita kombinace kvalitativních (případová studie, analýza rozhovorů) a kvantitativních (dotazníkové šetření) technik výzkumu. Témata jsou logicky řazena: první kapitola shrnuje základní pojmy důležité pro orientaci v problematice, stručně popisuje etiologii a typologii autismu, charakterizuje dítě s autismem mladšího školního věku, popisuje projevy autismu a zvláštnosti v jeho chování. Druhá kapitola se zabývá obecnou charakteristikou volného času a dále se zaměřuje na hru jako důležitou oblast diagnostiky v období mladšího školního věku a jejími specifiky u dětí s autismem. Třetí kapitola zkoumá možnosti využívání volného času pro děti s autismem v Praze. Následuje část dokladující na kazuistice dítěte mladšího školního věku zvláštnosti ve vývoji a ve způsobu chování ve volném čase u dětí s autismem, které jsou uvedeny v předchozím textu. Na základě praktických zkušeností jsou zde navrženy způsoby řešení některých problémových oblastí. Z dotazníkového šetření je zřejmé, které oblasti při poskytování volnočasových aktivit jsou...cs_CZ
dc.description.abstractThis Diploma Thesis deals with the use of autistic children's free time and is aimed on the primary school children. It sets itself a goal to describe the specialities in spending of these children's free time and to investigate the present free time activities situation in Prague region. The combination of qualitative methods (case study, analysis of interview) and quantitative methods (questionnaire survey) was used in the Thesis. The topics are logically classified: the first chapter summarizes the basic terms which are important for the orientation in the problem. It briefly describes the autistic etiology, characterizes the autistic primary school age child and describes its behavior. The second chapter deals with the general characteristic of the free time, and next, it aims on the game as an important part of the primary school age and its specifics with the autistic children. The third chapter investigates the possibilities of the free time use for autistic children in Prague. The next chapter proves the specialities in the evolution and behavior in the free time, which are mentioned above, on the casuistry of the primary school age child. On the basis of the practical experiences the solutions to some problem areas are suggested here. The areas offering free time activities which are considered...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika využití volného času u dětí s autismemcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId22509
dc.title.translatedThe Use of Free Time Activities with Autistic Childrenen_US
dc.contributor.refereeHádková, Kateřina
dc.identifier.aleph001096199
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využíváním volného času u dětí s autismem, se zaměřením na děti mladšího školního věku. Klade si za cíl popsat zvláštnosti v trávení volného času u dětí s autismem a popsat současnou situaci nabízených volnočasových aktivit v regionu Prahy. V práci byla použita kombinace kvalitativních (případová studie, analýza rozhovorů) a kvantitativních (dotazníkové šetření) technik výzkumu. Témata jsou logicky řazena: první kapitola shrnuje základní pojmy důležité pro orientaci v problematice, stručně popisuje etiologii a typologii autismu, charakterizuje dítě s autismem mladšího školního věku, popisuje projevy autismu a zvláštnosti v jeho chování. Druhá kapitola se zabývá obecnou charakteristikou volného času a dále se zaměřuje na hru jako důležitou oblast diagnostiky v období mladšího školního věku a jejími specifiky u dětí s autismem. Třetí kapitola zkoumá možnosti využívání volného času pro děti s autismem v Praze. Následuje část dokladující na kazuistice dítěte mladšího školního věku zvláštnosti ve vývoji a ve způsobu chování ve volném čase u dětí s autismem, které jsou uvedeny v předchozím textu. Na základě praktických zkušeností jsou zde navrženy způsoby řešení některých problémových oblastí. Z dotazníkového šetření je zřejmé, které oblasti při poskytování volnočasových aktivit jsou...cs_CZ
uk.abstract.enThis Diploma Thesis deals with the use of autistic children's free time and is aimed on the primary school children. It sets itself a goal to describe the specialities in spending of these children's free time and to investigate the present free time activities situation in Prague region. The combination of qualitative methods (case study, analysis of interview) and quantitative methods (questionnaire survey) was used in the Thesis. The topics are logically classified: the first chapter summarizes the basic terms which are important for the orientation in the problem. It briefly describes the autistic etiology, characterizes the autistic primary school age child and describes its behavior. The second chapter deals with the general characteristic of the free time, and next, it aims on the game as an important part of the primary school age and its specifics with the autistic children. The third chapter investigates the possibilities of the free time use for autistic children in Prague. The next chapter proves the specialities in the evolution and behavior in the free time, which are mentioned above, on the casuistry of the primary school age child. On the basis of the practical experiences the solutions to some problem areas are suggested here. The areas offering free time activities which are considered...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010961990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV