Zobrazit minimální záznam

Education to moral values in the Czech Republic and the USA (California)
dc.contributor.advisorVáňová, Miroslava
dc.creatorKabele, Josef
dc.date.accessioned2018-11-02T09:08:18Z
dc.date.available2018-11-02T09:08:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94745
dc.description.abstractPráce se zabývá vývojem morálních hodnot u vybraných myslitelů a jejich následovníků se zřetelem na jejich představu výchovy k morálním hodnotám. Vývoj morálky sleduje autor od starověké představy spravedlnosti, která se ukazuje v zákonech. Jedním z nejvýraznějších textů, ovlivňující morálku až do současnosti je biblické desatero. V další části práce rozebírá autor vývoj morálních hodnot u významných myslitelů své doby, jakými byli Aristoteles, Tomáš Akvinský, J. A. Komenský nabo C. S. Lewis, kteří se v mnohém shodují a doplňují. V určitém protikladu k těmto myslitelům stojí významní autoři jako J. Dewey, F. Nietzsche nebo M. Foucault o jejichž představě morálních hodnot pojednává druhá část teoretické části. Praktická část práce poukazuje na současnou situaci v etické výchově v České republice a v USA (Kalifornii). Výzkumná část práce zkoumá hodnotovou orientaci žáků základních škol z České republiky a jejich vrstevníků z USA (Kalifornie) s přihlédnutím k faktorům, které mohou hodnotovou orientaci žáků ovlivňovat. Hlavním výzkumným nástrojem je hodnotový dotazník. Výzkum se soustředí na oblast tradičních hodnot, které se předávají do současnosti od dob starověku, antiky a středověku, a dále na oblast hodnot, které jsou významné pro pozdější myslitele až k období postmodernismu.cs_CZ
dc.description.abstractanglicky The theses is concerned with the development of moral values of selected thinkers and their followers with the focus on their conception of education to moral values. The author follows the development of moral values from the times of antiquity and its concept of justice, which is exposed in laws of that period. One of the most influent text that has its impact until now is biblical "Ten Commandments". In the next part of the theses author focuses on the development of moral values with thinkers like Aristotle, Thomas Aquinas, J. A. Comenius or C. S. Lewis, who had many thoughts and ideas in common. In a different position to moral values stand other important thinkers like J. Dewey, F. Nietzsche or M. Foucault. The next part of the theses refers to contemporary situation in the ethical education in the Czech Republic and the USA (California). Research part of the theses explores the value orientation of the students from the Czech Republic and their peers from the USA (California) with consideration to other factors that can affect the value orientation of the students. The main tool of research is value questionnaire. The research is concerned with the field of traditional values that are passed on from the antient times up to the present day. Furthermore, it is concerned with the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectetická výchovacs_CZ
dc.subjectctnostcs_CZ
dc.subjectmorálkacs_CZ
dc.subjectcharaktercs_CZ
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectethical educationen_US
dc.subjectvirtueen_US
dc.subjectmoralen_US
dc.subjectcharacteren_US
dc.titleVýchova k morálním hodnotám v České republice a USA (Kalifornii)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-29
dc.description.departmentHTF - Katedra učitelstvícs_CZ
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.identifier.repId196857
dc.title.translatedEducation to moral values in the Czech Republic and the USA (California)en_US
dc.contributor.refereeBlažková, Miloslava
dc.identifier.aleph002172915
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá vývojem morálních hodnot u vybraných myslitelů a jejich následovníků se zřetelem na jejich představu výchovy k morálním hodnotám. Vývoj morálky sleduje autor od starověké představy spravedlnosti, která se ukazuje v zákonech. Jedním z nejvýraznějších textů, ovlivňující morálku až do současnosti je biblické desatero. V další části práce rozebírá autor vývoj morálních hodnot u významných myslitelů své doby, jakými byli Aristoteles, Tomáš Akvinský, J. A. Komenský nabo C. S. Lewis, kteří se v mnohém shodují a doplňují. V určitém protikladu k těmto myslitelům stojí významní autoři jako J. Dewey, F. Nietzsche nebo M. Foucault o jejichž představě morálních hodnot pojednává druhá část teoretické části. Praktická část práce poukazuje na současnou situaci v etické výchově v České republice a v USA (Kalifornii). Výzkumná část práce zkoumá hodnotovou orientaci žáků základních škol z České republiky a jejich vrstevníků z USA (Kalifornie) s přihlédnutím k faktorům, které mohou hodnotovou orientaci žáků ovlivňovat. Hlavním výzkumným nástrojem je hodnotový dotazník. Výzkum se soustředí na oblast tradičních hodnot, které se předávají do současnosti od dob starověku, antiky a středověku, a dále na oblast hodnot, které jsou významné pro pozdější myslitele až k období postmodernismu.cs_CZ
uk.abstract.enanglicky The theses is concerned with the development of moral values of selected thinkers and their followers with the focus on their conception of education to moral values. The author follows the development of moral values from the times of antiquity and its concept of justice, which is exposed in laws of that period. One of the most influent text that has its impact until now is biblical "Ten Commandments". In the next part of the theses author focuses on the development of moral values with thinkers like Aristotle, Thomas Aquinas, J. A. Comenius or C. S. Lewis, who had many thoughts and ideas in common. In a different position to moral values stand other important thinkers like J. Dewey, F. Nietzsche or M. Foucault. The next part of the theses refers to contemporary situation in the ethical education in the Czech Republic and the USA (California). Research part of the theses explores the value orientation of the students from the Czech Republic and their peers from the USA (California) with consideration to other factors that can affect the value orientation of the students. The main tool of research is value questionnaire. The research is concerned with the field of traditional values that are passed on from the antient times up to the present day. Furthermore, it is concerned with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.identifier.lisID990021729150106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV