Zobrazit minimální záznam

Innovatory education: negotiation of otherness
dc.contributor.advisorEzzeddine, Petra
dc.creatorHrůšová, Agatha
dc.date.accessioned2020-08-17T12:27:15Z
dc.date.available2020-08-17T12:27:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/94756
dc.description.abstractDiplomová práce je případovou studií lesní školy. Práce čerpá z pramenů školní etnografie a zkoumá, jakými způsoby se konstituuje vzdělávání odlišné od dominantního vzdělávacího diskurzu. Využívá k tomu konceptu heterotopie, na základě kterého odkrývá jiné ideové, diskurzivní, ale i organizační praktiky, na kterých tato škola stojí. Oba vzdělávací diskurzy od sebe nelze oddělit, a tak k pochopení této odlišnosti slouží jako referenční rámec disciplinační mechanismy normativního vzdělávání; konkrétně rozvržení prostoru, dohled a proces zkoušky. Práce se také snaží o reflektováni současných posunů ve vzdělávacím paradigmatu a ukazuje inovativní a nově vznikající formy vzdělávání. Odráží tak tendence neoliberální společnosti, které prostoupily školstvím. Pracuje se zde s imperativy svobody, zodpovědnosti i vlastní autonomie dětí. Klíčová slova: lesní škola, alternativní vzdělávání, případová studie, heterotopie, diskurz, disciplínycs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis is a case study of forest school. Thesis draw from school ethnography approach and examine in what ways this school constitute education different from dominant educational discourse. It applies the concept of heterotopia on the basis of which it reveals other ideological, discursive and also organisational practices on which is this school build on. Educational discourses are inseparable. For understanding of its otherness there is used the reference framework of disciplinary mechanisms of normative education; specifically the space layout, surveillance and the process of examination. Thesis also seeks to reflect contemporary shifts in educational paradigm and it shows some inovative and newly emerged forms of education. It mirrors neoliberal tendencies which permeates through the educational system. It works with imperatives of freedom, responsibility and the autonomy of children. Key words: forest school, alternative education, case study, hoterotopia, discourse, disciplineen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectforest schoolen_US
dc.subjectalternative educationen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjecthoterotopiaen_US
dc.subjectdiscourseen_US
dc.subjectdisciplineen_US
dc.subject​lesní školacs_CZ
dc.subjectalternativní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectheterotopiecs_CZ
dc.subjectdiskurzcs_CZ
dc.subjectdisciplínycs_CZ
dc.titleInovativní vzdělávání: vyjednávání jinakostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-30
dc.description.departmentKatedra obecné antropologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of General Anthropologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId167196
dc.title.translatedInnovatory education: negotiation of othernessen_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph002173090
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra obecné antropologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of General Anthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná antropologie - integrální studium člověkacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Anthropologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je případovou studií lesní školy. Práce čerpá z pramenů školní etnografie a zkoumá, jakými způsoby se konstituuje vzdělávání odlišné od dominantního vzdělávacího diskurzu. Využívá k tomu konceptu heterotopie, na základě kterého odkrývá jiné ideové, diskurzivní, ale i organizační praktiky, na kterých tato škola stojí. Oba vzdělávací diskurzy od sebe nelze oddělit, a tak k pochopení této odlišnosti slouží jako referenční rámec disciplinační mechanismy normativního vzdělávání; konkrétně rozvržení prostoru, dohled a proces zkoušky. Práce se také snaží o reflektováni současných posunů ve vzdělávacím paradigmatu a ukazuje inovativní a nově vznikající formy vzdělávání. Odráží tak tendence neoliberální společnosti, které prostoupily školstvím. Pracuje se zde s imperativy svobody, zodpovědnosti i vlastní autonomie dětí. Klíčová slova: lesní škola, alternativní vzdělávání, případová studie, heterotopie, diskurz, disciplínycs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis is a case study of forest school. Thesis draw from school ethnography approach and examine in what ways this school constitute education different from dominant educational discourse. It applies the concept of heterotopia on the basis of which it reveals other ideological, discursive and also organisational practices on which is this school build on. Educational discourses are inseparable. For understanding of its otherness there is used the reference framework of disciplinary mechanisms of normative education; specifically the space layout, surveillance and the process of examination. Thesis also seeks to reflect contemporary shifts in educational paradigm and it shows some inovative and newly emerged forms of education. It mirrors neoliberal tendencies which permeates through the educational system. It works with imperatives of freedom, responsibility and the autonomy of children. Key words: forest school, alternative education, case study, hoterotopia, discourse, disciplineen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021730900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV